Marki samochodowe na Facebooku

Marki samochodowe na Facebooku

Facebook jest wszędzie, na Facebooku są wszyscy. W tym bijącym rekordy popularności serwisie społecznościowym są również fanpage’e różnych firm. Jak na niebieskim portalu radzą sobie marki samochodowe?

Jeśli uważacie się za Smart Drivera, na pewno macie swoją ulubioną markę samochodu. Jeśli posiadacie konto na Facebooku, zapewne również kliknęliście „Lubię to!” przy profilu swojego ulubionego producenta aut. Zastanawialiście się kiedyś, fanpage której marki na „polskim” Facebooku jest najbardziej atrakcyjny?

Marki samochodowe na Facebooku

Jak zmierzyć atrakcyjność profilu publicznego stworzonego w celu promowania firmy? Pierwsze, co przychodzi na myśl, to liczba osób, które kliknęły „Lubię to!”. Nie pokazuje to jednak, czy marka starannie i poważnie podchodzi do kreowania swojego wizerunku na tym portalu społecznościowym. Czym się zatem posłużyć, aby dane były bardziej miarodajne i, co za tym idzie, prawdziwe?

Oprócz liczby fanów ważny jest tzw. współczynnik interaktywności, który zależy od liczby osób komentujących, lajkujących oraz udostępniających różne dane z profilu marki. Poza współczynnikiem interaktywności rolę odgrywa liczba fanów zaangażowanych w dany fanpage.

Jeśli wziąć pod uwagę te dwa kryteria, najbardziej atrakcyjny fanpage pośród marek motoryzacyjnych na „polskim” Facebooku ma Audi. Co prawda BMW również zgromadziło rzeszę osób, które polubiły jego profil, ale stosunek osób zaangażowanych w fanpage do liczby wszystkich użytkowników jest już zdecydowanie gorszy niż w przypadku Audi.

Marki samochodowe na Facebooku

Tak naprawdę tylko te dwie marki mogą pochwalić się prawdziwym facebookowym zaangażowaniem. Inni producenci wypadają pod tym względem nie najlepiej. Niemal na samym końcu jest Kia – w jej profil zaangażowanych jest tylko 3% wszystkich osób, które polubiły tę markę.

Poniżej przedstawiam zestawienie „Top 10” marek, oparte na liczbie użytkowników, którzy kliknęli „Lubię to!” (według lipcowego raportu Sotrender).

Marki samochodowe na Facebooku

Jak widać na powyższym rysunku, wspomniana wcześniej KIA ma najwięcej fanów. Jednak gdy spojrzymy na liczbę osób zaangażowanych w dany profil (rysunek poniżej), wszystko się zmienia.

Marki samochodowe na Facebooku

Czym oprócz zdjęć czy filmów kuszą na swoich fanpage’ach producenci samochodów? Wielu z nich organizuje konkursy, w których do wygrania są nie tylko ciekawe gadżety, ale także możliwość udostępnienia samochodu na kilka miesięcy dla zwycięzcy.

Czy jesteś fanem jednego z wymienionych powyżej fanpage’y?

Źródło: moto.pl

6 odpowiedzi na “Marki samochodowe na Facebooku”

  1. GerriZZ napisał(a):

    Ciekawe, że najskuteczniejszą, najbardziej przyjazną użytkownikowi komunikację prowadzą akurat Niemcy.

  2. NArmi napisał(a):

    O czym świadczą takie dane?

  3. GerriZZ napisał(a):

    Ciekawe, że najskuteczniejszą, najbardziej przyjazną użytkownikowi komunikację prowadzą akurat Niemcy.

  4. NArmi napisał(a):

    O czym świadczą takie dane?

  5. Maximus napisał(a):

    Ciekawe, że niby tak popularne marki z licznymi fanklubami jak Toyota, czy Honda na FB są znacznie słabiej obecne. Pewnie dlatego, że jest to społeczność niezwiązana tak bardzo z samymi producentami.

  6. Maximus napisał(a):

    Ciekawe, że niby tak popularne marki z licznymi fanklubami jak Toyota, czy Honda na FB są znacznie słabiej obecne. Pewnie dlatego, że jest to społeczność niezwiązana tak bardzo z samymi producentami.

Tagi: Audi, bmw, fanpage, fb, Ford, Kia, lajk, lubię to, marki na facebooku, mercedes