Marki, które przodują w sprzedaży samochodów benzynowych w Polsce

Polska to kraj, w którym aż 65 % sprzedanych samochodów nowych trafia do firm, a z reguły przedsiębiorcy wybierają silniki Diesla. Widocznie trend się odwraca, bo aż 70 % zarejestrowanych u nas nowych samochodów jest wyposażonych w silniki benzynowe. Zobaczcie jakie marki sprzedają najwięcej aut z takimi jednostkami.

Popularność Diesli stale spada na rzecz silników benzynowych. Wysoka cena zakupu oraz wysokie koszty serwisu i napraw zniechęcają nabywców. Zyskują natomiast silniki benzynowe i hybrydy. To na nich obecnie najbardziej skupiają się konstruktorzy samochodów. LMC Automotive informuje, że w całej Europie Zachodniej do diesli należy około 50,1% udziału, choć rok temu było to 52,2 %. Zupełnie inaczej wskaźnik ten wygląda w Polsce. Według danych SAMAR, w okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku zarejestrowano 144 855 nowych aut benzynowych, co daje udział na poziomie 69,6 %.

Najpopularniejsze marki samochodów z silnikami benzynowymi to Toyota, Škoda, Opel, Volkswagen i Ford – w tej właśnie kolejności. Pokazuje to pewną rozbieżność w ogólnej popularności marek, która wygląda następująco: Škoda, Toyota, Volkswagen, Opel i Ford. Jednak pierwsza piątka się zgadza. Widać natomiast, że klienci mają większe zaufanie do silników japońskich z rodziny Valvematic niż niemieckich TSI. Jednak patrząc na to inaczej, Škoda i Volkswagen razem i tak wyprzedzają Toyotę o ponad 10 tys. sztuk.

  • Kupienie nowego diesela to nie mały wydatek, nie mówiąc już o serwisie. czasy prostego i niezawodnego silnika diesla już dawno mineły..

Tagi: 2016, polski rynek, rynek, rynek samochodów w polsce, rynek silników benzynowych, udział silników benzynowych