Liderzy poszczególnych segmentów w Polsce – Porsche przed Volkswagenem

 

Tak, Porsche wyprzedza Volkswagena w segmencie aut sportowych i kabrioletów. Jak się okazuje, liderzy rynku to nie zawsze liderzy w swoich klasach. Sprawdźmy, kto rządzi w danym segmencie.

Od dłuższego czasu najczęściej kupowanym samochodem w Polsce jest Škoda Octavia. Niewiele wskazuje na to, by miało się to zmienić, ponieważ czeskie auto w tej chwili znacząco wyprzedza rywali. Wciąż odnotowuje wzrost sprzedaży, a goniący je Ford Focus i Škoda Fabia sprzedają się w liczbie ok. 4000 sztuk rocznie mniej. Dopiero wejście na rynek nowej Fabii może zmienić sytuację, ale jest to możliwe najwcześniej w przyszłym roku.

Škoda Fabia i Octavia są też liderami w swoich segmentach. W najniższym segmencie aut również na szczycie stoi Škoda, tyle że Citigo. W klasie średniej Škoda Superb zajmuje 2. lokatę, za Volkswagenem Passatem. W klasie wyższej najlepiej sprzedaje się BMW serii 5, a auta luksusowe najczęściej wyjeżdżają z salonów Mercedesa (klasa S i CLS).

W Polsce świetnie sprzedają się małe i kompaktowe SUV-y, mniej więcej na poziomie aut klasy średniej. W tym segmencie króluje Dacia Duster, przed Kią Sportage i Nissanem Qashqaiem. Z kolei BMW X5 to najlepiej sprzedający się duży SUV. W klasie vanów prym wiedzie Ford z modelem S-Max, a Peugeot Partner zajmuje czołową pozycję w segmencie kombivanów.

Polscy klienci szukający auta sportowego lub kabrioletu najczęściej odwiedzają salony Porsche i kupują model 911. Nieco rzadziej Volkswagena Scirocco.

2 odpowiedzi na “Liderzy poszczególnych segmentów w Polsce – Porsche przed Volkswagenem”

  1. inawoman napisał(a):

    Niemcy stoją mocno.

  2. chickterminator napisał(a):

    Nauczka dla nas i rządzących w kwestii opłacalności romontowywania przemysłu.

Tagi: lider segmentu a, lider segmentu b, lider segmentu c, lider segmentu d, lider segmentu e, lider segmentu f, lider segmentu MPV, lider segmentu SUV, najbardziej lubiane samochody sportowe, najchętniej kupowane samochody w polsce