Tak, Porsche wyprzedza Volkswagena w segmencie aut sportowych i kabrioletów. Jak się okazuje, liderzy rynku to nie zawsze liderzy w swoich klasach. Sprawdźmy, kto rządzi w danym segmencie.

Od dłuższego czasu najczęściej kupowanym samochodem w Polsce jest Škoda Octavia. Niewiele wskazuje na to, by miało się to zmienić, ponieważ czeskie auto w tej chwili znacząco wyprzedza rywali. Wciąż odnotowuje wzrost sprzedaży, a goniący je Ford Focus i Škoda Fabia sprzedają się w liczbie ok. 4000 sztuk rocznie mniej. Dopiero wejście na rynek nowej Fabii może zmienić sytuację, ale jest to możliwe najwcześniej w przyszłym roku.

Škoda Fabia i Octavia są też liderami w swoich segmentach. W najniższym segmencie aut również na szczycie stoi Škoda, tyle że Citigo. W klasie średniej Škoda Superb zajmuje 2. lokatę, za Volkswagenem Passatem. W klasie wyższej najlepiej sprzedaje się BMW serii 5, a auta luksusowe najczęściej wyjeżdżają z salonów Mercedesa (klasa S i CLS).

W Polsce świetnie sprzedają się małe i kompaktowe SUV-y, mniej więcej na poziomie aut klasy średniej. W tym segmencie króluje Dacia Duster, przed Kią Sportage i Nissanem Qashqaiem. Z kolei BMW X5 to najlepiej sprzedający się duży SUV. W klasie vanów prym wiedzie Ford z modelem S-Max, a Peugeot Partner zajmuje czołową pozycję w segmencie kombivanów.

Polscy klienci szukający auta sportowego lub kabrioletu najczęściej odwiedzają salony Porsche i kupują model 911. Nieco rzadziej Volkswagena Scirocco.