Kto został liderem segmentu premium w 2015 roku?

Styczeń to najlepszy moment na podsumowania ubiegłego roku i tym razem przyglądamy się polskiemu rynkowi samochodów segmentu premium.

Tak jak w roku 2014, tak i w 2015 liderem segmentu premium było BMW. Klienci zarejestrowali 9 552 samochody osobowe niemieckiego producenta, dzięki czemu wyprzedził on drugiego Mercedesa o 933 rejestracje i trzecie Audi o 1538 rejestracji. Te trzy marki grają w klasie premium pierwsze skrzypce, bowiem kolejne można uznać już za drugą ligę. Choć na czwartym miejscu uplasowało się Volvo, które jeszcze nadąża za wyżej wymienioną konkurencją. 6821 samochodów szwedzkiego producenta zarejestrowano w ubiegłym roku, a Volvo liczy na więcej w bieżącym po premierze nowego modelu S90.

Zdecydowanie mocniej od reszty odstają pozostałe marki. Polscy klienci zarejestrowali 2519 Lexusów i 1129 samochodów MINI. Wynikiem poniżej 1000 rejestracji rok 2015 zakończyły takie marki jak Land Rover, Porsche, Infiniti czy Jaguar.

Tagi: 2015, Audi, bmw, Jaguar, Kto został liderem segmentu premium w 2015 roku?, Land Rover, Lexus, mercedes, mini, Polska, polski rynek, segment Premium, Volvo