Koniec ekstremalnych samochodów Gumperta

Gumpert Tornante 2011

Kryzys w przemyśle motoryzacyjnym zbiera kolejne żniwa. Upadłość ogłosiła niemiecka firma Gumpert, która produkowała sportowe samochody na zamówienie.

Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH zostało założone w 2005 roku przez byłego szefa działu samochodów sportowych Audi – Rolanda Gumperta. Po niespełna 13 latach funkcjonowania na rynku i budowania aut na zamówienie firma ogłosiła upadłość. Przyczyna to oczywiście kłopoty finansowe. Przedsiębiorstwo było zadłużone na 1,7 mln euro.

Do historii motoryzacji z pewnością przejdzie model Apollo oraz zaprezentowany na targach w Genewie w 2011 roku Gumpert Tornante. Pod maską auta gościła 4,2-litrowa jednostka benzynowa znana z samochodów Audi. Zmodyfikowane V8 w zależności od wersji rozwijało moc od 650 KM do 800 KM. Apollo Sport osiągał pierwszą setkę już po 2,9 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się na 365 km/h. Będziecie tęsknić za Gumpertem?

3 odpowiedzi na “Koniec ekstremalnych samochodów Gumperta”

  1. Maciek napisał(a):

    Ciekawe, w
    kryzysie zazwyczaj artukuły luksusowe zyskują na atrakcyjności i popycie.

    • Szymon Witkowski napisał(a):

      Tyle że Gumpert nigdy nie należał do luksusowych marek. Sprawdź wnętrze chociażby spartańskiego Apollo – w jakimkolwiek Fiacie jest wygodniej 😉 To były stricte sportowe, niemalże torowe samochody.

  2. Graveencounters napisał(a):

    Też mi się
    nie wydaje żeby to było związane z kryzysem. Wymówka.

Tagi: Audi, bankructwo, Gumpert Apollo, Gumpert Tornante, Roland Gumpert, supersamochód