Jakie samochody lubią Europejczycy?

Klienci Starego Kontynentu są dość przewidywalni i rzadko zmieniają gusta, dlatego pośród setek modeli samochodów, numerem jeden w Europie pozostaje wciąż Volkswagen Golf.

Choć po aferze spalinowej Volkswagen zrezygnował z hasła „Das Auto” reklamującego ich kompakt, to jest to wciąż definicja samochodu dla najwyższej liczby Europejczyków. Według analiz JATO Dynamics przeprowadzonych na rynkach europejskich, Golf to wciąż niezmienny lider wśród wszystkich modeli samochodów. Niemiecki kompakt sprzedał się w liczbie niemal 270 tys. egzemplarzy w pierwszej połowie bieżącego roku, choć warto zaznaczyć, że w stosunku do ubiegłorocznego półrocza odnotował 2-procentowy spadek zainteresowania.

Drugie miejsce w rankingu zajął Renault Clio, który wyprzedził swoich konkurentów segmentu B, takich jak Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa i Peugeot 208. Podobnie jak na naszym rodzimym, polskim rynku, w całej Europie dominują kompakty i tzw. subkompakty, czyli segment B. Na siódmej pozycji sklasyfikowano Opla Astrę, który odnotował najwyższy  w czołówce, bo aż 26-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. Przypominamy, że dotyczy to nowego modelu piątej generacji, podczas gdy w 2015 roku brano pod uwagę poprzedni.

Za Astrą o wyniki walczą tradycyjne kompakty i próbujące ich prześcignąć crossovery. Nissan Qashqai jest numerem jeden od lat i to on zapoczątkował segment niedużych crossoverów. Wyprzedza m. in. najpopularniejszą w Polsce Škodę Octavię, a także lubianego Forda Focusa. Na dalszych pozycjach jest Renault Captur, który sprzedaje się lepiej od Volkswagena Passata – najchętniej wybierane auto klasy średniej. Fiat Panda jest natomiast liderem segmentu A.

Tagi: liderzy rynku europejskiego, najchętniej kupowane auta w europie, rynek europejski, samochody, sprzedaż w europie