Jak działa poduszka powietrzna dla pieszych?

Marka Volvo kojarzona jest z bezpieczeństwem. Nie bez kozery – ten producent stale pracuje nad nowymi rozwiązaniami, których celem jest poprawa bezpieczeństwa czynnego i biernego. W zaprezentowanym na salonie samochodowym w Genewie nowym modelu V40 producent zainstalował unikatowy system poduszki powietrznej, chroniący głowę pieszego. Jak on działa?

Trzeba zacząć od tego, że model V40 został także wyposażony w specjalny system chroniący przed kolizjami z innymi obiektami i przechodniami. Za pomocą czujników, radaru i kamer stale analizuje on otoczenie i w razie wykrycia kursu kolizyjnego z jakimkolwiek obiektem ostrzega kierowcę. W przypadku braku reakcji system sam rozpoczyna hamowanie. System potrafi całkowicie zatrzymać pojazd, jeżeli prędkość samochodu nie przekracza 35 km/h. Powyżej tej granicy system próbuje maksymalnie wyhamować samochód, aby skutki kolizji były jak najmniej dotkliwe.

W modelu V40 wprowadzono dodatkowy element mający chronić głowę pieszego, jeśli pomimo wszystko dojdzie do potrącenia. System przy użyciu czujników określa, czy jest to kolizja z innym obiektem, czy też z człowiekiem. Po upewnieniu się, że jest to człowiek, górna część maski samochodu unosi się do góry, a z podszybia uwalniana jest specjalna poduszka powietrzna, której ma złagodzić skutki potrącenia dla pieszego.

Jak myślicie: czy dzięki takim rozwiązaniom już za kilka, kilkanaście lat liczba śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych może znacząco spaść?

Źródło: Autokult

6 odpowiedzi na “Jak działa poduszka powietrzna dla pieszych?”

  1. Guido napisał(a):

    Ciekawe, że najpierw zabrali wystające światła, potem znaczki, teraz poduszki powietrzne wprowadzają. Co dalej?

  2. Guido napisał(a):

    Ciekawe, że najpierw zabrali wystające światła, potem znaczki, teraz poduszki powietrzne wprowadzają. Co dalej?

  3. Wpopor napisał(a):

    Działa to przy niskich prędkościach. Niestety przy wyższej niż te 35 km/h pieszy jest i tak bez szans. Ale może chociaż o parę procent drgnie igła.

  4. Wpopor napisał(a):

    Działa to przy niskich prędkościach. Niestety przy wyższej niż te 35 km/h pieszy jest i tak bez szans. Ale może chociaż o parę procent drgnie igła.

  5. Allemalle napisał(a):

    Mój kolega wpadł kiedyś na malucha wyjeżdżającego z Mazowieckiej w Warszawie. Samochód jechał ze 30-35/h. Obróciło go, otrzepał się i poszliśmy dalej. Parę siniaków. Psychiczne straty chyba większe u kierowcy, który myślał już chyba że zabił człowieka.

  6. Allemalle napisał(a):

    Mój kolega wpadł kiedyś na malucha wyjeżdżającego z Mazowieckiej w Warszawie. Samochód jechał ze 30-35/h. Obróciło go, otrzepał się i poszliśmy dalej. Parę siniaków. Psychiczne straty chyba większe u kierowcy, który myślał już chyba że zabił człowieka.

Tagi: bezpieczeństwo, bezpieczeństwo pieszych, poduszka powietrzna dla pieszych, systemy bezpieczeństwa, v40, Volvo