Honda pozwana za zbyt wysokie zużycie paliwa

Honda Civic Hybrid

Stany Zjednoczone słyną z absurdów, które nawet nie śniły się Europejczykom. Jednym z nich jest pozywanie przez obywateli USA ogromnych koncernów za nawet najmniejszą niezgodność produktów z zapewnieniami producentów w reklamach.

Niezadowoleni klienci pozywają producentów kremów za to, że w wyniku ich stosowania nie znikają zmarszczki, wytaczają procesy firmom produkującym nieskuteczne tabletki na odchudzanie. Koncerny motoryzacyjne nie są wyjątkiem.

Ponad miesiąc temu jedna byłych z amerykańskich prawniczek Heather Peters pozwała Hondę. Dlaczego? Powód był prosty: hybrydowa Honda Civic, zamiast zużywać około 4 l paliwa na 100 km, spalała aż 8 l, pomimo starań właścicielki.

Niezadowolona klientka zażądała od koncernu odszkodowania w wysokości 10 000 dol. Proces trwał zaledwie kilka dni. Sąd w Los Angeles nałożył na japońskiego producenta karę o wartości 9687 dol.

Aby zapobiec lawinie pozwów, Honda postanowiła zapłacić wszystkim właścicielom hybrydowych Civiców symboliczne odszkodowanie w wysokości od 100 do 200 dol. Nowi klienci przy zakupie tego modelu dostaną upust rzędu 1000 dol.

Jak myślicie: czy takie procesy w przyszłości będą na porządku dziennym również w Europie? A może już miały miejsce?

Aby nauczyć się ekologicznej jazdy przeczytajcie opublikowany przez nas poradnik:

Kurs ekojazdy za cenę baku

8 odpowiedzi na “Honda pozwana za zbyt wysokie zużycie paliwa”

  1. gosc napisał(a):

    Jak myślicie: czy takie procesy w przyszłości będą na porządku dziennym również w Europie? A może już miały miejsce?

    Raczej nie, bo my w porównaniu do amerykan nie pozywamy o byle co do sądów i mamy na tyle rozumu, że wiemy ze dane o spalaniu podawane przez producentów są do uzyskania w idealnych warunkach przy eco drivingu.

  2. gosc napisał(a):

    Jak myślicie: czy takie procesy w przyszłości będą na porządku dziennym również w Europie? A może już miały miejsce?

    Raczej nie, bo my w porównaniu do amerykan nie pozywamy o byle co do sądów i mamy na tyle rozumu, że wiemy ze dane o spalaniu podawane przez producentów są do uzyskania w idealnych warunkach przy eco drivingu.

  3. Szymon napisał(a):

    Jeśli firma reklamuje auto, że pali 4l na 100km a w rzeczywistości są to dane wzięte z sufitu tylko po to, aby naciągnąć kogoś na kupno to powinno się karać takie firmy. Po prostu. Mam nadzieję, że w końcu pomiędzy prawem a uczciwością będzie można postawić znak równości.

  4. Szymon napisał(a):

    Jeśli firma reklamuje auto, że pali 4l na 100km a w rzeczywistości są to dane wzięte z sufitu tylko po to, aby naciągnąć kogoś na kupno to powinno się karać takie firmy. Po prostu. Mam nadzieję, że w końcu pomiędzy prawem a uczciwością będzie można postawić znak równości.

  5. gosc napisał(a):

    no i gdzie tu absurd?
    kobita pozwala koncern za to ze podaje nieprawdziwe dane, wygrala i bardzo dobrze! moze to nauczy czegos producentow.

    najbardziej zenujace jest to, gdy jakis idiota uwaza sie za lepszego (MY – EUROPEJCZYCY…) od tej pani.

  6. gosc napisał(a):

    no i gdzie tu absurd?
    kobita pozwala koncern za to ze podaje nieprawdziwe dane, wygrala i bardzo dobrze! moze to nauczy czegos producentow.

    najbardziej zenujace jest to, gdy jakis idiota uwaza sie za lepszego (MY – EUROPEJCZYCY…) od tej pani.

  7. adrian napisał(a):

    Odnośnie spalanie. Zawsze mnie dziwiło jak producent mojego samochodu mógł podać, że pali w cyklu mieszanym 4,6 litra? (to sportowo wyglądający diesel:) ) No ale nie obraziłem się na nikogo, bo taki samochód chciałem. Ale po paru miesiącach użytkowania zauważyłem pewną prawidłowość. Samochód wedle wskazań komputera na 4 biegu jadąc 60 km/h (nie pamiętam dokładnie ale to ok 1500 obr/min) pali właśnie ok. 4,5 litra. Czasami nawet 3 z ułamkiem. Ponieważ komputerowi nie wierzę, sprawdziłem to kiedyś poprzez tankowanie do pełna, przejażdżkę po mieście (w sumie długie wożonko:) ), kolejne tankowanie i KALKULATOR i ku mojemu zdziwieniu rzeczywiście spalanie wyszło 4.7 litra. Był trochę nawet mniejszy, ale podniosłem wynik w górę, mając na uwadze niedokładność idealnego dwukrotnego zatankowania. Co więcej dodam też, że na 1, 2, 3, 4 biegu zawsze mam pod prawą trochę mocy do rozdysponowania, a spalanie i tak takie ładne. W każdym razie, wydaje mi się, że producenci nie kantują tak zupełnie, lecz spalanie jakie ogłaszają w spotach reklamowych, jest tym najlepszym jakie udało się uzyskać, czyli na pewno na rozgrzanym silniku, w jeździe ciągłej i płynnej, być może prędkością, w której opór powietrza jest jeszcze mało wyczuwalny. Mimo to nie pochwalam naciągania klientów, kupujących nowe samochody, bo spalanie jest często ważnym aspektem przy zakupie pojazu

  8. adrian napisał(a):

    Odnośnie spalanie. Zawsze mnie dziwiło jak producent mojego samochodu mógł podać, że pali w cyklu mieszanym 4,6 litra? (to sportowo wyglądający diesel:) ) No ale nie obraziłem się na nikogo, bo taki samochód chciałem. Ale po paru miesiącach użytkowania zauważyłem pewną prawidłowość. Samochód wedle wskazań komputera na 4 biegu jadąc 60 km/h (nie pamiętam dokładnie ale to ok 1500 obr/min) pali właśnie ok. 4,5 litra. Czasami nawet 3 z ułamkiem. Ponieważ komputerowi nie wierzę, sprawdziłem to kiedyś poprzez tankowanie do pełna, przejażdżkę po mieście (w sumie długie wożonko:) ), kolejne tankowanie i KALKULATOR i ku mojemu zdziwieniu rzeczywiście spalanie wyszło 4.7 litra. Był trochę nawet mniejszy, ale podniosłem wynik w górę, mając na uwadze niedokładność idealnego dwukrotnego zatankowania. Co więcej dodam też, że na 1, 2, 3, 4 biegu zawsze mam pod prawą trochę mocy do rozdysponowania, a spalanie i tak takie ładne. W każdym razie, wydaje mi się, że producenci nie kantują tak zupełnie, lecz spalanie jakie ogłaszają w spotach reklamowych, jest tym najlepszym jakie udało się uzyskać, czyli na pewno na rozgrzanym silniku, w jeździe ciągłej i płynnej, być może prędkością, w której opór powietrza jest jeszcze mało wyczuwalny. Mimo to nie pochwalam naciągania klientów, kupujących nowe samochody, bo spalanie jest często ważnym aspektem przy zakupie pojazu

Tagi: Civic, faktyczne, Honda, Hybrid, hybryda, Kara, prawnik, realne, Sąd, Sprawa, Wygrana, zaniżone, zużycie paliwa