Finaliści do walki o tytuł Samochodu Roku 2016

Przedstawiono listę siedmiu finalistów do corocznego, prestiżowego konkursu Car of the Year 2016.

Na liście finalistów znalazło się siedem samochodów z siedmiu różnych marek i sześciu koncernów. Dwóch kandydatów do zwycięstwa ma w finale koncern VW AG. Jednym z nich jest znacznie poprawione w stosunku do poprzednika nowe Audi A4. Czy nowy design i do bólu dopracowane wnętrze aż tak zauroczyły jurorów COTY? Na pewno zrobiła to przestronność nowej Škody Superb, która powalczy ze swoim bardziej prestiżowym kuzynem o tytuł najlepszego auta w klasie średniej. Oba modele będą miały jednak mocnego rywala w postaci Jaguara XE. To druga dla tej marki próba wejścia do segmentu D. Jaguar XE został zaprojektowany od podstaw i w zasadzie nie ma poprzednika. Może zaimponować przede wszystkim bardzo atrakcyjną sylwetką.

Jedynym kompaktem na liście finalistów jest nowy Opel Astra. Auto produkowane w Polsce ma duże szanse na zwycięstwo. Opel poczynił ogromny krok naprzód i zdaniem wielu zdetronizował dotychczasowego króla segmentu C – Volkswagena Golfa. Swoją drogą zwycięzcę COTY 2013.

Również samotnikiem w swoim segmencie jest w tym gronie Volvo XC90 – jedyny SUV w zestawieniu. Szwedzi przygotowali przede wszystkim auto, które obecnie można uznać za najbezpieczniejsze na świecie. Być może do czasu premiery Volvo S90. Natomiast jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie jest nowe BMW serii 7, kolejny kandydat do tytułu. Niemiecka limuzyna oferuje m. in. system automatycznego wjeżdżania i wyjeżdżania z garażu bez udziału kierowcy, który może sterować samochodem z pilota. Może też zarządzać niektórymi urządzeniami samochodu poprzez gesty rąk, bez dotykania przycisków na desce rozdzielczej. Natomiast siedząc z tyłu ma do dyspozycji tablet, przy pomocy którego zmieni ustawienia systemu multimedialnego czy klimatyzacji.

Natomiast samochodem, który nie tylko nie oferuje takich fajerwerków, ale też nie chcielibyśmy, aby oferował, jest ostatni z finalistów COTY 2016. Chodzi o Mazdę MX-5  – czystej krwi, rasowy samochód sportowy, który dzięki rewolucyjnej technologii SKYACTIV jest nie tylko szybki, ale i ekonomiczny. Masę zredukowano, a silnik przygotowano w taki sposób, że do napędzania tylnonapędowego, sportowego roadstera posłużono się niewielkim, 1,5-litrowym motorem benzynowym bez turbodoładowania.

Tagi: A4, Audi, BMW Serii 7, Car of The Year, COTY, finaliści, jaguar xe, mazda mx-5, opel astra, skoda superb, Volvo XC90