Komentarze wyłączone

Facelifting Forda Focusa – zmiany nie tylko stylistyczne

Nowa, trzecia generacja Forda Focusa jest na rynku od 2010 roku. Producent uznał więc, że najwyższy czas go odświeżyć. Co zmieniono?

Większość przeprowadzanych obecnie modernizacji to czysta kosmetyka. Niewiele osób orientuje się, że coś się zmieniło, ale z pewnością przeróbki nie umkną uwadze tych, którzy zamierzają kupić konkretny model. W przypadku Focusa jest podobnie: gdy patrzy się na niego z daleka, nie widać nic nowego (może poza błyszczącym chromowanym grillem). Gdy podejdzie się bliżej, od razu rzucają się w oczy przemodelowane reflektory, nowy zderzak i delikatnie odświeżone tylne lampy.

Wprowadzono też kilka istotnych zmian we wnętrzu. Jak zapewne pamiętacie, Focus był krytykowany w testach pisanych przez dziennikarzy motoryzacyjnych za kiepską ergonomię. Deska rozdzielcza wyglądała jak konsola samolotu i trudno było się zorientować, co gdzie jest. Ale to już przeszłość. Nowy-stary Focus ma teraz znacznie mniej przycisków i są one większe. Zwiększono również ekran; poprzedni przypominał raczej wizjer.

Ford popracował nad wygłuszeniem kabiny, usztywnił zawieszenie, poprawił wspomaganie układu kierowniczego oraz działanie elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy. Ofertę silnikową uzupełniono o nowy motor benzynowy 1,5 EcoBoost o mocach 150 i 180 KM. Wśród diesli pojawi się z kolei jednostka 1,5 TDCi (95-120 KM).

Można spodziewać się również mocniejszej wersji ST i kolejnej generacji odmiany RS, ale na razie producent nie podał konkretów na ten temat. Samochód będzie można podziwiać na żywo podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie.

Więcej na ten temat: Focus

Źródło: WordCarFans

Tagi: facelifting, Ford Focus 2014, kompakt, modernizacja, Nowy Ford Focus, silniki, wnętrze