Fabryka w Gliwicach raczej bezpieczna
Fabryka w Gliwicach raczej bezpieczna
2012-08-28 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/fabryka-w-gliwicach-raczej-bezpieczna?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

28 sierpień 2012

Fabryka w Gliwicach raczej bezpieczna

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Fabryka GM w Gliwicach

Jeszcze na początku sierpnia amerykański gigant motoryzacyjny General Motors planował zamknięcie jednej z europejskich fabryk. Wygląda na to, że ta w Gliwicach może czuć się bezpiecznie.

W pierwszym kwartale tego roku General Motors zanotowało w Europie straty sięgające 256 mln dol. W drugim kwartale wzrosły one jeszcze bardziej i sięgnęły 400 mln dol. Kierownictwo oceniło, że przyczyną może być nadwyżka produkcji. Według dyrektora finansowego Dana Ammana, jeśli weźmie się pod uwagę całą branżę, to trzeba zamknąć od pięciu do ośmiu fabryk montażowych długofalowych.

Opel Astra IV sedan

General Motors rozpoczęło rozmowy ze związkowcami zakładów produkcyjnych w Europie. Prezes GM Dan Akerson zdradził, że porozumienia spodziewa się już jesienią. Łącznie w Europie GM ma 9 fabryk produkujących samochody marki Opel, Vauxhall i Chevrolet. Najwyraźniej fabryka w Gliwicach nie ma się jednak czego obawiać, ponieważ w połowie sierpnia ruszyła produkcja kolejnego modelu ze znaczkiem Opla.

Opel Astra IV w nadwoziu sedan jest produkowany wyłącznie w polskiej fabryce, podobnie jak jego 3-drzwiowa odmiana. Wcześniej tego roku z taśm montażowych zjechały najmocniejsze wersje Astry z serii OPC. Jak widać, General Motors jest zadowolone z poziomu jakości, jaki prezentuje fabryka w Gliwicach, i nie zamierza z niej rezygnować. To dobra wiadomość dla ponad 2500 zatrudnionych tam osób, a także dla polskiego przemysłu.

Opel Astra IV sedan

Paleta silników do Astry IV sedan będzie obejmowała cztery jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Na początku 2013 roku do oferty zostanie włączony nowy silnik benzynowy o objętości skokowej 1,6, z rodziny SIDI Ecotec. Astra w nadwoziu sedan trafi do polskich salonów jeszcze we wrześniu. Podoba Wam się Astra w tej odmianie czy wolicie ją w nadwoziu hatchback?