Fabryka w Gliwicach raczej bezpieczna

Fabryka GM w Gliwicach

Fabryka GM w Gliwicach

Jeszcze na początku sierpnia amerykański gigant motoryzacyjny General Motors planował zamknięcie jednej z europejskich fabryk. Wygląda na to, że ta w Gliwicach może czuć się bezpiecznie.

W pierwszym kwartale tego roku General Motors zanotowało w Europie straty sięgające 256 mln dol. W drugim kwartale wzrosły one jeszcze bardziej i sięgnęły 400 mln dol. Kierownictwo oceniło, że przyczyną może być nadwyżka produkcji. Według dyrektora finansowego Dana Ammana, jeśli weźmie się pod uwagę całą branżę, to trzeba zamknąć od pięciu do ośmiu fabryk montażowych długofalowych.

Opel Astra IV sedan

Opel Astra IV sedan

General Motors rozpoczęło rozmowy ze związkowcami zakładów produkcyjnych w Europie. Prezes GM Dan Akerson zdradził, że porozumienia spodziewa się już jesienią. Łącznie w Europie GM ma 9 fabryk produkujących samochody marki Opel, Vauxhall i Chevrolet. Najwyraźniej fabryka w Gliwicach nie ma się jednak czego obawiać, ponieważ w połowie sierpnia ruszyła produkcja kolejnego modelu ze znaczkiem Opla.

Opel Astra IV w nadwoziu sedan jest produkowany wyłącznie w polskiej fabryce, podobnie jak jego 3-drzwiowa odmiana. Wcześniej tego roku z taśm montażowych zjechały najmocniejsze wersje Astry z serii OPC. Jak widać, General Motors jest zadowolone z poziomu jakości, jaki prezentuje fabryka w Gliwicach, i nie zamierza z niej rezygnować. To dobra wiadomość dla ponad 2500 zatrudnionych tam osób, a także dla polskiego przemysłu.

Opel Astra IV sedan

Opel Astra IV sedan

Paleta silników do Astry IV sedan będzie obejmowała cztery jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Na początku 2013 roku do oferty zostanie włączony nowy silnik benzynowy o objętości skokowej 1,6, z rodziny SIDI Ecotec. Astra w nadwoziu sedan trafi do polskich salonów jeszcze we wrześniu. Podoba Wam się Astra w tej odmianie czy wolicie ją w nadwoziu hatchback?

14 odpowiedzi na “Fabryka w Gliwicach raczej bezpieczna”

  1. Makjuzer napisał(a):

    GM jest i tak pod kreską, więc to tylko odkładanie katastrofy.

  2. Rikger napisał(a):

    Niepokojący tytuł. „Raczej” bezpieczna. 🙂

    • Szymon Witkowski napisał(a):

      No niestety, pewności co do jej sytuacji obecnie mieć nie można. Rozpoczęcie jednak kolejnej produkcji dobrze rokuje póki co.

  3. Makjuzer napisał(a):

    GM jest i tak pod kreską, więc to tylko odkładanie katastrofy.

  4. Rikger napisał(a):

    Niepokojący tytuł. „Raczej” bezpieczna. 🙂

    • Szymon Witkowski napisał(a):

      No niestety, pewności co do jej sytuacji obecnie mieć nie można. Rozpoczęcie jednak kolejnej produkcji dobrze rokuje póki co.

  5. Gosc napisał(a):

    raczej bezpieczna?
    to jakby lekarz powiedział że raczej jest Pan chory na raka.
    Albo jest albo nie jest…

    • Szymon Witkowski napisał(a):

      Złe porównanie, bo w roli lekarza może wypowiedzieć się jedynie GM, który stara się uzdrowić swój „system”. Z ich strony niestety nie ma wciąż oficjalnej informacji, bo konkretów spodziewają się na jesieni o czym zresztą napisałem.
      Słowo „raczej” jest tu jak najbardziej na miejscu, bo jest to przypuszczenie na podstawie obecnej sytuacji czyli faktu, że rozpoczęła się produkcja Astry sedan. Ta decyzja może właśnie wskazywać na to, że GM RACZEJ niechętnie pozbędzie się fabryki, w której właśnie uruchomił kolejną produkcję.

  6. Gosc napisał(a):

    raczej bezpieczna?
    to jakby lekarz powiedział że raczej jest Pan chory na raka.
    Albo jest albo nie jest…

    • Szymon Witkowski napisał(a):

      Złe porównanie, bo w roli lekarza może wypowiedzieć się jedynie GM, który stara się uzdrowić swój „system”. Z ich strony niestety nie ma wciąż oficjalnej informacji, bo konkretów spodziewają się na jesieni o czym zresztą napisałem.
      Słowo „raczej” jest tu jak najbardziej na miejscu, bo jest to przypuszczenie na podstawie obecnej sytuacji czyli faktu, że rozpoczęła się produkcja Astry sedan. Ta decyzja może właśnie wskazywać na to, że GM RACZEJ niechętnie pozbędzie się fabryki, w której właśnie uruchomił kolejną produkcję.

Tagi: astra IV sedan, Chevrolet, europa, fabryka, fabryka w Gliwicach, general motors, Gliwice, gm, likwidacja fabryk, Opel, produkcja, ruszyła produkcja, straty, Vauxhall, zakłady produkcyjne