ECO driving – cz.2 – Jak jeździć oszczędniej?

Jak otwarte szyby oraz klimatyzacja wpływają na spalanie paliwa? Jak najekonomiczniej przyspieszać, zmieniać biegi i hamować? Jaka prędkość jazdy jest optymalna? Tego dowiecie się z drugiej części poradnika ECO drivigu.

24 odpowiedzi na “ECO driving – cz.2 – Jak jeździć oszczędniej?”

  1. E46 napisał(a):

    – Zdałem?
    – Zdałeś
    – Zdałem!
    – Ale parkować ni chu nie umiesz..

  2. E46 napisał(a):

    – Zdałem?
    – Zdałeś
    – Zdałem!
    – Ale parkować ni chu nie umiesz..

  3. Lordmroczny napisał(a):

    A jeżeli mam dość wysokoobrotowy silnik w e36 m50b25 z vanosem, który ma max moment przy 4200obr/min to również mam zmieniać biegi przy 2500orb/min? Przecież to zamula ten silnik strasznie. Nie dość, że wcale nie korzystam z vanosa, który włącza się powyżej 2600obr/min to dodatkowo jadę jak żółw. Ten silnik żyje powyżej 3000obr/min.

    • obroty napisał(a):

      Ale tu jest mowa o oszczędności, a nie o satysfakcji z jazdy:) 🙂 🙂 Z resztą wiadomo że powyższa wskazówka dotyczy raczej przeciętnych samochodów, wyjątków znajdziemy pewnie kolejny 1000.

    • Deadmgrinz napisał(a):

      Zgadzam się z Kolegą , z własnego doświadczenia wiem że to samo auto przy dwóch stylach jazdy jeden Kierowca jeździł do 90 km/h ja jeżdżę ok 140km/h mój wynik w spalaniu wynosi ok 6 litrów benzyny a Drugiego kierowcy ok 10. Prędkość obrotowa dobrana do konkretnego silnika i jego charakterystyki pracy.

  4. Lordmroczny napisał(a):

    A jeżeli mam dość wysokoobrotowy silnik w e36 m50b25 z vanosem, który ma max moment przy 4200obr/min to również mam zmieniać biegi przy 2500orb/min? Przecież to zamula ten silnik strasznie. Nie dość, że wcale nie korzystam z vanosa, który włącza się powyżej 2600obr/min to dodatkowo jadę jak żółw. Ten silnik żyje powyżej 3000obr/min.

    • obroty napisał(a):

      Ale tu jest mowa o oszczędności, a nie o satysfakcji z jazdy:) 🙂 🙂 Z resztą wiadomo że powyższa wskazówka dotyczy raczej przeciętnych samochodów, wyjątków znajdziemy pewnie kolejny 1000.

    • Deadmgrinz napisał(a):

      Zgadzam się z Kolegą , z własnego doświadczenia wiem że to samo auto przy dwóch stylach jazdy jeden Kierowca jeździł do 90 km/h ja jeżdżę ok 140km/h mój wynik w spalaniu wynosi ok 6 litrów benzyny a Drugiego kierowcy ok 10. Prędkość obrotowa dobrana do konkretnego silnika i jego charakterystyki pracy.

  5. Hubertmaverick napisał(a):

    Ale jak jedziecie zgodnie z zasadami ECO i do tego powoli, to nie jeździjcie lewym pasem! Tak jak to zaprezentowali w 1:30. A po drugie pan wykładowca miał chyba w szkole problemy z fizyką/matematyką. Jadąc z prędkością 140km/h przejeżdżamy odcinek 10 km, o 103 sekundy szybciej, a nie o 40s, niż jadąc 100km/h.

  6. Hubertmaverick napisał(a):

    Ale jak jedziecie zgodnie z zasadami ECO i do tego powoli, to nie jeździjcie lewym pasem! Tak jak to zaprezentowali w 1:30. A po drugie pan wykładowca miał chyba w szkole problemy z fizyką/matematyką. Jadąc z prędkością 140km/h przejeżdżamy odcinek 10 km, o 103 sekundy szybciej, a nie o 40s, niż jadąc 100km/h.

  7. hej hjej napisał(a):

    czemu nic nie mówią o sprzęgłąch dwumasowych w dieslu które się rozwala od takiej zamuleńczej jazdy ze względu na duze drgania występujące na nim

  8. hej hjej napisał(a):

    czemu nic nie mówią o sprzęgłąch dwumasowych w dieslu które się rozwala od takiej zamuleńczej jazdy ze względu na duze drgania występujące na nim

  9. Mate napisał(a):

    Jeszcze jedna ważna zasada by się przydała, pochodzi ona chyba z za oceanu:
    „No free rides, gas or ass” i czasem jazda się zwraca;)

  10. Mate napisał(a):

    Jeszcze jedna ważna zasada by się przydała, pochodzi ona chyba z za oceanu:
    „No free rides, gas or ass” i czasem jazda się zwraca;)

  11. Bzdury napisał(a):

    Za te parkowanie nalezy ci sie karna naklejka, poza tym nie schlodziles turbiny, wiec BARDZO DUZO zaoszczedzisz na paliwie (0,5-1L = 5,70 zl na 100 km = 6 groszy na 1 km), ale pozniej bedziesz musial wymienic turbine. A w miedzy czasie dwumas, bo zamulasz diesla.

  12. Bzdury napisał(a):

    Za te parkowanie nalezy ci sie karna naklejka, poza tym nie schlodziles turbiny, wiec BARDZO DUZO zaoszczedzisz na paliwie (0,5-1L = 5,70 zl na 100 km = 6 groszy na 1 km), ale pozniej bedziesz musial wymienic turbine. A w miedzy czasie dwumas, bo zamulasz diesla.

  13. Tomi napisał(a):

    Niczego nowego się nie dowiedziałem, a do tego materiał sponsorowany

  14. Tomi napisał(a):

    Niczego nowego się nie dowiedziałem, a do tego materiał sponsorowany

  15. Malenczuki napisał(a):

    Hamujemy biegami! Ja swoją dziewczynę męczyłem 2 lata, jak się nauczyła, to ze mną zerwała. I jak tu żyć? 🙂

  16. Malenczuki napisał(a):

    Hamujemy biegami! Ja swoją dziewczynę męczyłem 2 lata, jak się nauczyła, to ze mną zerwała. I jak tu żyć? 🙂

  17. Szatkus_gd napisał(a):

    dzięki filmikowi zaczęłam oszczędzać, bardzo mi się on przydał 🙂

  18. Szatkus_gd napisał(a):

    dzięki filmikowi zaczęłam oszczędzać, bardzo mi się on przydał 🙂

  19. Cotojest napisał(a):

    THE BEST ECO JAZDA!!!
    NIE RUSZAJ AUTA Z GARAŻU TO SPALI NAJMNIEJ I ZAOSZCZĘDZISZ NAJWIĘCEJ, LUDZIE!!! PO TO WYMYŚLONO 20 LAT TEMU UDOGODNIENIA ŻEBY Z NICH KORZYSTAĆ, NIE DAJMY SIĘ ZWARIOWAĆ!!!! TO JAKIŚ OBŁĘD, ROZUMIEM CIŚNIENIE W OPONACH ALE WYŁĄCZONA KLIMATYZACJA W UPAŁ???????? BO SPALI 0,3 NA 100KM CO DA STRATY 1,50GROSZY???????????? CI CO TAK DORADZAJĄ TO CHYBA ROWERZYŚCI

Tagi: eco driving, ekonomiczna jazda, poradnik, styl jazdy