Duże jest piękne, czyli gigantyczne samochody użytkowe
Duże jest piękne, czyli gigantyczne samochody użytkowe
2012-07-21 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/duze-jest-piekne-czyli-gigantyczne-samochody-uzytkowe?categoryName=rozrywka
Zespół AXA
852 284

21 lipiec 2012

Duże jest piękne, czyli gigantyczne samochody użytkowe

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Jak głosi powiedzenie, małe jest piękne. Jednak gdy patrzy się na przedstawione w rozwinięciu wpisu samochody ciężarowe, słowo ”małe” nabiera nowego znaczenia. Przy tych gigantach na kołach nawet Dodge Ram wydaje się niewielkim autem.

Komatsu 930 – ten japoński gigant na kołach może pochwalić się 16-cylindrowym silnikiem Diesla wspomaganym przez olbrzymią turbosprężarkę.

Liebherr T 282 C – jeśli 16-cylindrowy silnik umieszczony w Komatsu 930 nie zrobił na Was wrażenia, to Liebherr T 282 C ma 20-cylindrową jednostkę napędową. Moc? Bagatela 3755 KM oraz prędkość maksymalna 64 km/h.

Hitachi EH5000 – barierę 3000 KM mocy przełamuje także Hitachi EH5000. Jego silnik generuje 3041 mechanicznych rumaków, a maksymalna masa własna wynosi 528 ton.

ETF Truck – w przypadku tego kolosa oprócz 800-tonowej ładowności duże wrażenie robi jego futurystyczny design.

Belaz 7560. Moc? 3807 KM. Ładowność – 360 ton. Takimi parametrami może pochwalić się ten gigant produkcji białoruskiej.

Caterpillar 797F – jedna z bardziej znanych firm wytwarzających maszyny użytkowe ma w swojej ofercie również gigantyczne auto. Wysokość – niespełna 16 m. Waga jednej opony – ponad 5 ton. Jakieś pytania?

Która z tych gigantycznych maszyn zrobiła na Was największe wrażenie?