Duże jest piękne, czyli gigantyczne samochody użytkowe

caterpillar

Jak głosi powiedzenie, małe jest piękne. Jednak gdy patrzy się na przedstawione w rozwinięciu wpisu samochody ciężarowe, słowo ”małe” nabiera nowego znaczenia. Przy tych gigantach na kołach nawet Dodge Ram wydaje się niewielkim autem.Komatsu

Komatsu 930 – ten japoński gigant na kołach może pochwalić się 16-cylindrowym silnikiem Diesla wspomaganym przez olbrzymią turbosprężarkę.

Liebherr T 282 C

Liebherr T 282 C – jeśli 16-cylindrowy silnik umieszczony w Komatsu 930 nie zrobił na Was wrażenia, to Liebherr T 282 C ma 20-cylindrową jednostkę napędową. Moc? Bagatela 3755 KM oraz prędkość maksymalna 64 km/h.

Hitachi EH5000

Hitachi EH5000 – barierę 3000 KM mocy przełamuje także Hitachi EH5000. Jego silnik generuje 3041 mechanicznych rumaków, a maksymalna masa własna wynosi 528 ton.

ETF

ETF Truck – w przypadku tego kolosa oprócz 800-tonowej ładowności duże wrażenie robi jego futurystyczny design.

Belaz

Belaz 7560. Moc? 3807 KM. Ładowność – 360 ton. Takimi parametrami może pochwalić się ten gigant produkcji białoruskiej.

Caterpillar 797F

Caterpillar 797F – jedna z bardziej znanych firm wytwarzających maszyny użytkowe ma w swojej ofercie również gigantyczne auto. Wysokość – niespełna 16 m. Waga jednej opony – ponad 5 ton. Jakieś pytania?

Która z tych gigantycznych maszyn zrobiła na Was największe wrażenie?

30 odpowiedzi na “Duże jest piękne, czyli gigantyczne samochody użytkowe”

  1. Maniak08 napisał(a):

    ta bialoruska ma taki oldschoolowy design 🙂

  2. Maniak08 napisał(a):

    ta bialoruska ma taki oldschoolowy design 🙂

  3. Mfffds napisał(a):

    16 metrów? chyba Cię poniosło i to grubo.

  4. Mfffds napisał(a):

    16 metrów? chyba Cię poniosło i to grubo.

  5. Miczu napisał(a):

    „Caterpillar 797F – 16metrów” – koleś nie wierze w to, ze to ma 16 metrow. Max 10 i to z niezlym hakiem 😛

  6. Miczu napisał(a):

    „Caterpillar 797F – 16metrów” – koleś nie wierze w to, ze to ma 16 metrow. Max 10 i to z niezlym hakiem 😛

  7. Baiano napisał(a):

    Może 16 metrów przy uniesionej pace…

  8. Baiano napisał(a):

    Może 16 metrów przy uniesionej pace…

  9. D2156 napisał(a):

    Nie „Belaz”, tylko „Biełaz”, inteligenci.

  10. D2156 napisał(a):

    Nie „Belaz”, tylko „Biełaz”, inteligenci.

  11. P Dampc napisał(a):

    Jedynym ograniczeniem w budowaniu większych wozideł oprócz oczywiście opłacalności i kosztów są opony

  12. P Dampc napisał(a):

    Jedynym ograniczeniem w budowaniu większych wozideł oprócz oczywiście opłacalności i kosztów są opony

  13. gfhdxfg napisał(a):

    nareszcie powstal taki temat

  14. gfhdxfg napisał(a):

    nareszcie powstal taki temat

  15. Michu1035 napisał(a):

    gdzie można kupić sam silnik ?

  16. Michu1035 napisał(a):

    gdzie można kupić sam silnik ?

  17. Sicklife napisał(a):

    Mikado, Biały – I Bełaz i Biełaz – obydwie transkrypcje tej nazwy sa w zasadzie poprawne z tym że Bełaz to zangielszczona nazwa, używana w krajach anglojęzycznych, a Biełaz w rosyjskojęzycznych

  18. Sicklife napisał(a):

    Mikado, Biały – I Bełaz i Biełaz – obydwie transkrypcje tej nazwy sa w zasadzie poprawne z tym że Bełaz to zangielszczona nazwa, używana w krajach anglojęzycznych, a Biełaz w rosyjskojęzycznych

Tagi: Belaz 7560, Caterpillar 797F, duże, ETF Truck, gigantyczne, Hitachi EH5000, Komatsu 930, koparki, Liebherr T 282 C, olbrzymie, samohchody użytkowe, wywrotki