Drogi na Euro 2012 – które gotowe, które w budowie?
Drogi na Euro 2012 – które gotowe, które w budowie?
2011-09-15 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/drogi-na-euro-2012-ktore-gotowe-ktore-w-budowie?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

15 wrzesień 2011

Drogi na Euro 2012 – które gotowe, które w budowie?

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

autostrady 2012

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które za rok odbędą się w naszym kraju, są wielkim wydarzeniem nie tylko dla pasjonatów tego sportu. Oprócz nowoczesnych stadionów, nowych hoteli oraz odnowionych dworców kolejowych dzięki Euro 2012 znacząco ma się poprawić infrastruktura drogowa. To tyle teorii i buńczucznych obiecanek, a jak w rzeczywistości wygląda sprawa budowy kilkusetkilometrowych autostrad i dróg szybkiego ruchu?

Zaczęło się jak zwykle od kolorowych i optymistycznych zapowiedzi. Potem pojawiły się nieco bardziej stonowane głosy, informujące o tym, że budowa części dróg zostanie skończona dopiero po Euro 2012. Obecnie spośród 27 nowych odcinków zgodnie z planem powstaje tylko 6

Budowa węzła Stryków przebiega szybciej, niż zakładano. Szkoda tylko, że jest to odosobniony przypadek. Wśród dróg, których – przynajmniej według przedstawicieli GDDKiA – budowa idzie zgodnie z planem, znajdują się m.in.: autostrada A2 ze Świecka do Nowego Tomyśla, odcinek pomiędzy Łodzią a Warszawą oraz trasa A1 z Nowych Marz do Torunia.

Gdzie są największe opóźnienia? Odcinek A4 z Brzeska do Wierzchosławic w ogóle nie powstaje, ponieważ robotnicy z początkiem tego roku opuścili plac budowy. Również na trasie A4 z Szarowa do Brzeska, pomimo że drogowcy uwijają się jak w ukropie, opóźnienia nie udało się uniknąć. Prace na Trasie A1 (chodzi konkretnie o odcinek między Toruniem a Łodzią) również nie idą w takim tempie, jak pierwotnie zakładano.

Drogi na Euro 2012

A co na to wszystko GDDKiA?

Wszystkie zaplanowane na Euro drogi, z wyjątkiem autostrady A4 Brzesko-Wierzchosławice, na którą przed kilkoma dniami ogłosiliśmy przetarg, będą wybudowane lub co najmniej przejezdne – ze stoickim spokojem informuje rzeczniczka prasowa GDDKiA.

Przypomina to nieco sytuację na krajowej siódemce. To jeden wielki plac budowy i w czasie wakacji notorycznie tworzą się na niej gigantyczne korki, ale przecież jest trasą przejezdną. Czy znów sprawdzi się powiedzenie: wszyscy chcieli dobrze, a wyszło jak zawsze?