Drogi na Euro 2012 – które gotowe, które w budowie?

autostrady 2012

autostrady 2012

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które za rok odbędą się w naszym kraju, są wielkim wydarzeniem nie tylko dla pasjonatów tego sportu. Oprócz nowoczesnych stadionów, nowych hoteli oraz odnowionych dworców kolejowych dzięki Euro 2012 znacząco ma się poprawić infrastruktura drogowa. To tyle teorii i buńczucznych obiecanek, a jak w rzeczywistości wygląda sprawa budowy kilkusetkilometrowych autostrad i dróg szybkiego ruchu?

Zaczęło się jak zwykle od kolorowych i optymistycznych zapowiedzi. Potem pojawiły się nieco bardziej stonowane głosy, informujące o tym, że budowa części dróg zostanie skończona dopiero po Euro 2012. Obecnie spośród 27 nowych odcinków zgodnie z planem powstaje tylko 6

Budowa węzła Stryków przebiega szybciej, niż zakładano. Szkoda tylko, że jest to odosobniony przypadek. Wśród dróg, których – przynajmniej według przedstawicieli GDDKiA – budowa idzie zgodnie z planem, znajdują się m.in.: autostrada A2 ze Świecka do Nowego Tomyśla, odcinek pomiędzy Łodzią a Warszawą oraz trasa A1 z Nowych Marz do Torunia.

Gdzie są największe opóźnienia? Odcinek A4 z Brzeska do Wierzchosławic w ogóle nie powstaje, ponieważ robotnicy z początkiem tego roku opuścili plac budowy. Również na trasie A4 z Szarowa do Brzeska, pomimo że drogowcy uwijają się jak w ukropie, opóźnienia nie udało się uniknąć. Prace na Trasie A1 (chodzi konkretnie o odcinek między Toruniem a Łodzią) również nie idą w takim tempie, jak pierwotnie zakładano.

Drogi na Euro 2012

Drogi na Euro 2012

A co na to wszystko GDDKiA?

Wszystkie zaplanowane na Euro drogi, z wyjątkiem autostrady A4 Brzesko-Wierzchosławice, na którą przed kilkoma dniami ogłosiliśmy przetarg, będą wybudowane lub co najmniej przejezdne – ze stoickim spokojem informuje rzeczniczka prasowa GDDKiA.

Przypomina to nieco sytuację na krajowej siódemce. To jeden wielki plac budowy i w czasie wakacji notorycznie tworzą się na niej gigantyczne korki, ale przecież jest trasą przejezdną. Czy znów sprawdzi się powiedzenie: wszyscy chcieli dobrze, a wyszło jak zawsze?

20 odpowiedzi na “Drogi na Euro 2012 – które gotowe, które w budowie?”

  1. Valdec napisał(a):

    zdecydujcie się jak nazwać odcinek Brzesko – Wierzchosławice … raz piszecie, że to A2 („… Odcinek A2 z Brzeska do Wierzchosławic …”) innym razem A4 („… autostrady A4 Brzesko-Wierzchosławice, …”) … ja zdecydowania stawiam na A4

  2. Valdec napisał(a):

    zdecydujcie się jak nazwać odcinek Brzesko – Wierzchosławice … raz piszecie, że to A2 („… Odcinek A2 z Brzeska do Wierzchosławic …”) innym razem A4 („… autostrady A4 Brzesko-Wierzchosławice, …”) … ja zdecydowania stawiam na A4

  3. Gienekkobuz napisał(a):

    Również na trasie A2 z Szarowa do Brzeska – nie ma takiego odcinka
    Gratuluje ; w sumie nie ma się co dziwić bo przecież mamy kilkadziesiąt tysięcy km autostrad

  4. Gienekkobuz napisał(a):

    Również na trasie A2 z Szarowa do Brzeska – nie ma takiego odcinka
    Gratuluje ; w sumie nie ma się co dziwić bo przecież mamy kilkadziesiąt tysięcy km autostrad

  5. Wolfram napisał(a):

    Ta mapa to porażka (ignorancja autora aż poraża) a poziom „artykułu” bardzo niski. Odcinek A1 Toruń – Kowale ma być oddany PO EURO; ZGODNIE Z KONTRAKTEM (nie będzie opóźniony). Odcinek od Kowal do Łodzi będzie na czas, przed EURO (nie ma żadnych istotnych opóźnień). Budowa A1 od Piotrkowa do Pyrzowic ma ruszyć dopiero po 2012 roku także ta droga w ogóle nie powinna być zaznaczona na tej mapie.

    • Rafał Warecki napisał(a):

      Informacje zawarte w teście pochodzą bezpośrednio od GDDKiA, tak więc jeśli dostaliśmy informację o opóźnieniach to o niej piszemy.

    • Jotgie napisał(a):

      Poczytaj ze strony http://www.a1kowal-strykow.pl/. Opóźnienia są np. odc. II średnio ok. 3 miesiące. Wystarczy skorzystać z Google i trochę poczytać zanim napisze nieprawdziwy komentarz… Odpowiedź autora też mogła być podparta konkretem…

    • Stargate napisał(a):

      Tak samo do Euro nie będzie ukończona A18 – obecnie jest ukończona północna nitka (w stronę granicy) na odcinku Krzyżowa – Olszyna (przejście graniczne). Nitka południowa od granicy do Krzyżowej (prawie 50 km) przywita na Euro jadących z Berlina do Wrocławia wyboistą „betonką” zbudowaną jeszcze za III Rzeszy.

  6. Wolfram napisał(a):

    Ta mapa to porażka (ignorancja autora aż poraża) a poziom „artykułu” bardzo niski. Odcinek A1 Toruń – Kowale ma być oddany PO EURO; ZGODNIE Z KONTRAKTEM (nie będzie opóźniony). Odcinek od Kowal do Łodzi będzie na czas, przed EURO (nie ma żadnych istotnych opóźnień). Budowa A1 od Piotrkowa do Pyrzowic ma ruszyć dopiero po 2012 roku także ta droga w ogóle nie powinna być zaznaczona na tej mapie.

    • Rafał Warecki napisał(a):

      Informacje zawarte w teście pochodzą bezpośrednio od GDDKiA, tak więc jeśli dostaliśmy informację o opóźnieniach to o niej piszemy.

    • Jotgie napisał(a):

      Poczytaj ze strony http://www.a1kowal-strykow.pl/. Opóźnienia są np. odc. II średnio ok. 3 miesiące. Wystarczy skorzystać z Google i trochę poczytać zanim napisze nieprawdziwy komentarz… Odpowiedź autora też mogła być podparta konkretem…

    • Stargate napisał(a):

      Tak samo do Euro nie będzie ukończona A18 – obecnie jest ukończona północna nitka (w stronę granicy) na odcinku Krzyżowa – Olszyna (przejście graniczne). Nitka południowa od granicy do Krzyżowej (prawie 50 km) przywita na Euro jadących z Berlina do Wrocławia wyboistą „betonką” zbudowaną jeszcze za III Rzeszy.

  7. Rybcia napisał(a):

    Piszą o moim mieście 😀
    Na odcinku Szarów-Brzesko postępy są znikome. Od 4 miesięcy robią dwa małe mosty i efektu brak.. A odcinek Brzesko-Wierzchosławice jest przejezdny 😉 kto ma dobrą terenówkę lub crossa to śmiga nim na skróty.

  8. Rybcia napisał(a):

    Piszą o moim mieście 😀
    Na odcinku Szarów-Brzesko postępy są znikome. Od 4 miesięcy robią dwa małe mosty i efektu brak.. A odcinek Brzesko-Wierzchosławice jest przejezdny 😉 kto ma dobrą terenówkę lub crossa to śmiga nim na skróty.

  9. Jotgie napisał(a):

    Nie wiem, w jaki sposób Autor wziął informacje z GDDKiA (mapa jest z serwisu SMART) bo A18 nie będzie gotowa przed EURO. Północna nitka jest zmodernizowana ale południowa jest nadal w stanie fatalnym, nie ma parametrów autostrady i… nic się tam nie robi.

  10. Jotgie napisał(a):

    Nie wiem, w jaki sposób Autor wziął informacje z GDDKiA (mapa jest z serwisu SMART) bo A18 nie będzie gotowa przed EURO. Północna nitka jest zmodernizowana ale południowa jest nadal w stanie fatalnym, nie ma parametrów autostrady i… nic się tam nie robi.

  11. Pp napisał(a):

    odcinek Rzeszów – Korczowa A4 nie będzie gotowa na Euro 2012

  12. Pp napisał(a):

    odcinek Rzeszów – Korczowa A4 nie będzie gotowa na Euro 2012

Tagi: 2012, A2, A4, Autosrada A2, Autosrada A4, Brzesko-Wierzchosławice, droga szybkiego ruchu, Drogi na Euro, Euro, Euro 2012, GDDKiA, Mistrozstwa w Polsce i Ukrainie., Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, Polska, Stryków, Świecko-Nowy Tomyśl, Ukraina, Warszawa-Łódź, węzeł Stryków