Komentarze wyłączone

Debiutuje następca kultowego roadstera – nowa Mazda MX-5

Mazda zaprezentowała czwartą generację modelu MX-5, który jest bodaj najbardziej kultowym samochodem w tej klasie. Nowe auto zostało zbudowane zgodnie z najnowszą technologią SKYACTIV.

Choć Japończycy nie zdradzili zbyt wiele szczegółów technicznych, to wiemy już, że nowa Mazda MX-5 jest o przynajmniej 100 kg lżejsza od poprzedniczki. Idealny rozkład masy uzyskano dzięki przesunięciu silnika w tył i nowemu układowi napędowemu. Przednie zawieszenie stanowią podwójne wahacze, tylne zaś oś wielowahaczowa. Układ kierowniczy jest wspomagany elektrycznie. Klasycznie już dla tego modelu opony nie są duże: mają rozmiar 195/50 R16.

Karoserię zaprojektowano w stylu KODO. Jest ona o 105 mm krótsza, o 20 mm niższa i 10 mm szersza od poprzedniczki. Podwozie ma też o 15 mm skrócony rozstaw osi. Nie wiemy, jakie silniki będą napędzały nowy model, ale wiadomo już, że będą to jednostki z rodziny SKYACTIV-G, najprawdopodobniej o pojemności 1,5 l i 2,0 l. Za zmianę przełożeń odpowiada 6-stopniowa skrzynia biegów, a w opcji jest automat.

We wnętrzu nowej Mazdy MX-5 znajdują się wszystkie znane z innych modeli udogodnienia, technologie i typowy dla Mazdy styl. Zastosowano m.in. najnowszą wersję interfejsu Mazda HMI (Human-Machine Interface) i system komunikacji MZD Connect łączący kierowcę z samochodem i światem zewnętrznym.

Tagi: debiut, kultowy roadster, mazda mx-5, nowa mazda mx-5, roadster