Dawny symbol aut sportowych – otwierane reflektory [galeria]

Ferrari F40

Ferrari F40

Plakaty przedstawiające sportowe samochody z otwieranymi reflektorami zdobiły pokoje wielu młodych fanów motoryzacji. Ze względów bezpieczeństwa (ochrona pieszych) zaprzestano stosowania takiego rozwiązania. Ostatnim seryjnie produkowanym pojazdem z otwieranymi do góry reflektorami była Corvette C5. Zapraszam do obejrzenia galerii kultowych aut sportowych z takimi reflektorami.

Który samochód z tym rozwiązaniem najbardziej Wam się podoba?

Corvette C5

Corvette C5

Lamborghini Diablo SV

Lamborghini Diablo SV

Lancia Stratos

Lancia Stratos

Ferrari F40

Ferrari F40

Honda NSX

Honda NSX

Lotus Esprit V8

Lotus Esprit V8

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Lamborghini Countach LP400

Lamborghini Countach LP400

Jaguar XJ220

Jaguar XJ220

Ferrari 512 Testarossa

Ferrari 512 Testarossa

De Tomaso Pantera

De Tomaso Pantera

Corvette C3 Stingray Convertible

Corvette C3 Stingray Convertible

BMW M1

BMW M1

Porsche 944 S2

Porsche 944 S2

Źródło: Autowp.ru

52 odpowiedzi na “Dawny symbol aut sportowych – otwierane reflektory [galeria]”

  1. michal_andy napisał(a):

    Ciekawa sprawa z tymi reflektorami- samochód prezentuje się inaczej z zamkniętymi i otwartymi. Poza tym kierowca do razu widzi, czy ma włączone światła.

  2. michal_andy napisał(a):

    Ciekawa sprawa z tymi reflektorami- samochód prezentuje się inaczej z zamkniętymi i otwartymi. Poza tym kierowca do razu widzi, czy ma włączone światła.

  3. canvas prints napisał(a):

    Lamborghini Countach! <3

  4. canvas prints napisał(a):

    Lamborghini Countach! <3

  5. 1234pegs napisał(a):

    XJ220 nie miał wysuwanych lamp 😉

  6. 1234pegs napisał(a):

    XJ220 nie miał wysuwanych lamp 😉

  7. Yaa napisał(a):

    Lamborghini Diablo i Lotus Esprit V8 to moje ulubione samochody! Ile bym dał żeby chociaż raz się nimi przejechać…

  8. Yaa napisał(a):

    Lamborghini Diablo i Lotus Esprit V8 to moje ulubione samochody! Ile bym dał żeby chociaż raz się nimi przejechać…

  9. Razdwatrzy24 napisał(a):

    zastanawiam się czy ten prezentowany model De Tomasa Pantera GT5 pochodzi z 1982 roku. Innym wcześniej oczywiście produkowanym modelem auta — tego producenta popylał Elvis Presley sobie heh

  10. Razdwatrzy24 napisał(a):

    zastanawiam się czy ten prezentowany model De Tomasa Pantera GT5 pochodzi z 1982 roku. Innym wcześniej oczywiście produkowanym modelem auta — tego producenta popylał Elvis Presley sobie heh

  11. Cocieto napisał(a):

    „Ze względów bezpieczeństwa (ochrona pieszych) zaprzestano stosowania takiego rozwiązania.” – o co chodzi?

    • Noone napisał(a):

      w przypadku wypadku pieszy miał mniejsze szanse po nadzianiu się na otwarte lampy – ostre krawędzie i inne takie w połączeniu z siłą bezwładności czyniły duże obrażenia.

    • markam napisał(a):

      teraz są restrykcyjne normy dotyczące bezpieczeństwa pieszych. Maska samochodu musi mieć odpowiedni kształt, tak żeby w razie ewentualnego zderzenia pieszy miał jakieś szanse hmm…zostać odbitym w bok, przetoczyć się po masce. A nie żeby od razu została z niego miazga, albo żeby nie miał połamanych nóg. (Sory za dosadność). Dlatego już nie produkuje się aut z prostopadłymi do podłoża maskami, i wystającymi elementami, jak np. reflektory.
      Dzisiejszy wygląd aut jest niestety podyktowany restrykcyjnymi normami.

    • Lisek napisał(a):

      stań na ulicy a ja cię potrącę :)) przekonasz się o co im chodziło :))

  12. Cocieto napisał(a):

    „Ze względów bezpieczeństwa (ochrona pieszych) zaprzestano stosowania takiego rozwiązania.” – o co chodzi?

    • Noone napisał(a):

      w przypadku wypadku pieszy miał mniejsze szanse po nadzianiu się na otwarte lampy – ostre krawędzie i inne takie w połączeniu z siłą bezwładności czyniły duże obrażenia.

    • markam napisał(a):

      teraz są restrykcyjne normy dotyczące bezpieczeństwa pieszych. Maska samochodu musi mieć odpowiedni kształt, tak żeby w razie ewentualnego zderzenia pieszy miał jakieś szanse hmm…zostać odbitym w bok, przetoczyć się po masce. A nie żeby od razu została z niego miazga, albo żeby nie miał połamanych nóg. (Sory za dosadność). Dlatego już nie produkuje się aut z prostopadłymi do podłoża maskami, i wystającymi elementami, jak np. reflektory.
      Dzisiejszy wygląd aut jest niestety podyktowany restrykcyjnymi normami.

    • Lisek napisał(a):

      stań na ulicy a ja cię potrącę :)) przekonasz się o co im chodziło :))

  13. klc napisał(a):

    Gdzie Honda Prelude?

  14. klc napisał(a):

    Gdzie Honda Prelude?

  15. Automaniak5 napisał(a):

    Gdzie Toyota Celica? Aż 3 z 7 generacji miały otwierane lampy. Bądźmy rzetelni w artykułach bo albo dajemy tylko supersprostowe auta pokroju lambo, ferrari czy de tomaso albo wszystkie (przynajmniej najbardziej popularne). Skoro jest Mazda RX7 to Toyota Celica czy Honda Prelude tez powinny się tu znaleźć.

    • Pawel napisał(a):

      Celica i Prelude to inna klasa niz RX-7.

    • Grzegorz Winger napisał(a):

      Jak czepiać się klas samochodów, to 944 też nie pasuje.

      Jeśli jednak nie czepiać się klas, to mnie do głowy jeszcze przychodzą:
      Nissan 180sx
      Mitsubishi Eclipse
      Mitsubishi GT3000
      Opel GT
      Ford Probe
      Toyota Supra
      Mazda 323

  16. Automaniak5 napisał(a):

    Gdzie Toyota Celica? Aż 3 z 7 generacji miały otwierane lampy. Bądźmy rzetelni w artykułach bo albo dajemy tylko supersprostowe auta pokroju lambo, ferrari czy de tomaso albo wszystkie (przynajmniej najbardziej popularne). Skoro jest Mazda RX7 to Toyota Celica czy Honda Prelude tez powinny się tu znaleźć.

    • Pawel napisał(a):

      Celica i Prelude to inna klasa niz RX-7.

    • Grzegorz Winger napisał(a):

      Jeśli jednak nie czepiać się klas, to mnie do głowy jeszcze przychodzą:
      Nissan 180sx
      Mitsubishi Eclipse
      Mitsubishi GT3000
      Opel GT
      Ford Probe
      Toyota Supra
      Mazda 323

  17. Firefox napisał(a):

    I jeszcze Firebird/TransAm…, Opel GT, Fiero. BMW seria 8…

  18. Firefox napisał(a):

    I jeszcze Firebird/TransAm…, Opel GT, Fiero. BMW seria 8…

  19. Adi napisał(a):

    dlatego nie chcę mieć drogiego auta … http://www.youtube.com/watch?v=qR3XReG2NAo

  20. Adi napisał(a):

    dlatego nie chcę mieć drogiego auta … http://www.youtube.com/watch?v=qR3XReG2NAo

  21. Anonim napisał(a):

    WSZYSTKO MACIE TUTAJ

    http://3559.ulinks.net

  22. Anonim napisał(a):

    WSZYSTKO MACIE TUTAJ

    http://3559.ulinks.net

  23. Dawca_666 napisał(a):

    Czepiacie się, zamiast rozkoszować się pięknem minionych lat…

  24. Dawca_666 napisał(a):

    Czepiacie się, zamiast rozkoszować się pięknem minionych lat…

  25. carmati napisał(a):

    Lancia Stratos to jest prawdziwa legenda. Nie tylko jeśli chodzi o otwierane reflektory ale o całą historię modelu. Szkoda tylko że produkcja nowego Stratosa przez bark zgody Ferrari jak na razie nie dojdzie do skutku. Ale miejmy nadzieję że za jakiś czas Lancia Stratos powróci w wielkim stylu.

  26. carmati napisał(a):

    Lancia Stratos to jest prawdziwa legenda. Nie tylko jeśli chodzi o otwierane reflektory ale o całą historię modelu. Szkoda tylko że produkcja nowego Stratosa przez bark zgody Ferrari jak na razie nie dojdzie do skutku. Ale miejmy nadzieję że za jakiś czas Lancia Stratos powróci w wielkim stylu.

  27. Cooosycrazybaker napisał(a):

    De Tomaso Pantera wygląda jak bestia i świetnie wygląda:)

  28. Cooosycrazybaker napisał(a):

    De Tomaso Pantera wygląda jak bestia i świetnie wygląda:)

Tagi: bmw m1, corvette, countach, de tomaso, diablo, f40, Ferrari, Galeria, honda nsx, jaguar xj220, lamorghini, lancia stratos, Lotus Esprit, mazda rx-7, otwierane reflektory, porsche 944, testarossa