Darmowe parkingi dla ekologicznych samochodów

Nissan Leaf

Od początku kwietnia właściciele samochodów elektrycznych i hybrydowych mogą parkować za darmo w centrum Katowic. Kraków, Tarnów i Szczecin także promują w ten sposób auta ekologiczne.

Wiceprezydent Katowic, Marcin Krupa, przyznał, że władze starają się zmienić wizerunek miasta – z przemysłowego na miasto nowoczesnych technologii, idące z duchem czasu.

Są to samochody proekologiczne. W efekcie korzystania z nich nie ma takiej wysokiej emisji CO2. Dodatkowo są to samochody bardziej ekonomiczne, bo mniej się wydaje na ich użytkowanie, oraz cichsze, co jest szczególnie ważne dla centrum miastamówi Tomasz Godziek, katowicki radny PO.

W ślady Katowic poszedł także Szczecin, gdzie normalnie trzeba zapłacić aż 1500 zł za roczne pozwolenie na parkowanie. Właściciele pojazdów, których emisja dwutlenku węgla nie przekracza 100 g/km, mogą parkować w całym mieście za jedynie 10 zł rocznie. Miasto promuje także transport rowerowy oraz unowocześniło flotę autobusów miejskich.

W Krakowie i Tarnowie także wprowadzono zniżkę na parkowanie dla ekologicznych aut, która wynosi aż 1380 zł rocznie. Władze miast informują, że to dopiero początek tego rodzaju planowanych przywilejów. W planach jest także umożliwienie wjazdu w strefy, które są obecnie wyłączone z ruchu. Katowice zastanawiają się także nad rozbudową infrastruktury miejskiej do ładowania samochodów.

Czy podobają Wam się takie inicjatywy ze strony władz miast?

13 odpowiedzi na “Darmowe parkingi dla ekologicznych samochodów”

  1. MotoCentrum napisał(a):

    No i to jest jakiś sposób 🙂

  2. Tomek napisał(a):

    Nie. Jak ktoś chce sięm pokazać „ekologicznie” to jego problem. Ekologiczny to jest rower, a nie samochód pseudo-zielony.

  3. z napisał(a):

    ekologiczny samochód elektryczny … może być zasillany z agregatu na jak najbardziej trujące paliwo… ale elektryk = ekologiczny…
    no i 200 konne hybrydy spalające „tylko 8l/100” są ekologiczne w przeciwienstwie do starego tradycyjnego benzyniaka o mocy 70km i spalającego 5l/100km

    • Marek Smoliński napisał(a):

      Wszystko zależy od tego jak energia jest uzyskiwana. Tak jak zauważyłeś agregat będzie mniej ekologiczny, ale już energia z elektrownii będzie bardziej ekologiczna. Elektrownie atomowe to kwestia dyskusyjna, natomiast jeżeli powstaną elektrownie fuzyjne to wtedy samochody elektryczne na pewno staną się bardzo ekologiczne.

  4. Tomi Yajomi napisał(a):

    Fajnie się lasować skoro to nic nie kosztuje. Miasto wyjdzie na „eko”, a z ulgi nikt nie skorzysta bo nikt nie ma „elektryka”. Czekam na miasto które wprowadzi podobne ulgi dla właścicieli samochodów z instalacją LPG (w końcu taki samochód jest bardzej „eko” niż banzyniak).

    • Marek Smoliński napisał(a):

      A Ty nie kupiłbyś sobie elektryka, gdybyś mógł tankować za darmo? Ja wziąłbym na takiego kredyt już dzisiaj.

  5. jjj napisał(a):

    sponsoring PO juz sie tylki im trzesa i kombinuja by sie podlizac zlodzieje

  6. pit napisał(a):

    nie rozumiem po co takie akcje, przecież ktoś jak wywali 100-200 tys na takie auto to chyba go stać na parking ?

  7. ekswajzed napisał(a):

    Prad zgasnie w miescie i co wtedy?

    Benzyna Rulez!

  8. GomeZ napisał(a):

    1. te bzdety kosztuja tyle co dobra fura, w trase nie nadaje sie elektryk ani hybryda, cisnij po autostradzie 1500 kilometrow, zobaczymy ile hybryda spali…
    2. ciekawe ile czasu wytrzymuja baterie, jak padna to jaki bedzie koszt? tanio nie bedzie…
    3. te elektryczno silnikowe bzdety zdaja egzamin tylko w miescie…
    4. mamy co 50-100 kilometrow „stacje” gdzie mozna naladowac elektryka w 6-12 godzin… ile nam zejdzie przejechanie 500 kilometrow…
    5. jedyne auto calkowicie niewymagajace ladowania to byl samochod Nikolaja Tesli (jezdzil prototypem 2 tygodnie) z silnikiem elektrycznym rozpedzajace sie do 90 mil/h, energia pochcodzila z pola magnetycznego ziemi, dzieki debilom przestal nad tym pracowac. mozecie to sobie wygoglowac…
    6. wszyscy inzynierowie wspolczesni generuja razem 5% tego, co Tesla potrafil sam…

  9. Marcel napisał(a):

    Chevrolet Volt- dobre auto na miasto, robię 80 km na prądzie ładuje się ok.5 godzin, pali 0/100 w mieście 🙂 jak jadę w trasę to po zużyciu energii włącza się silnik spalinowy 1.4 turbo, max 160kmh i pali wtedy ok 9l/100 km.Pozdrawiam

  10. nie tylko rower napisał(a):

    Nie zawsze i wszędzie można dojechać rowerem, to nie tylko kwestia wygody ale praktyczności, a jesli można oszczędzić środowisko to wychodzi na plus. Sam jeżdżę kilka lat priusem hybrid, i jestem z tego dumny, auto ma moc i nie pali duzo do tego nie wydala tyle spalin….

Tagi: abonament, centrum, darmowe parkowanie, ekologia, ekonomia, gniazdkowóz, katowice, kraków, parking, parkowanie, promowanie ekologii, samochód elektryczny, samochód hybrydowy, samochód na prąd, Szczecin, Tarnów, zniżki na parkowanie