Coraz więcej samochodów klasy premium na polskich drogach

Z najnowszego raportu wynika, że coraz więcej Polaków decyduje się na nowe samochody klasy premium. W kwietniu zanotowano znaczący wzrost rejestracji takich pojazdów. Jakie marki najczęściej wybierają Polacy? Jeśli jesteście ciekawi, zapraszam do lektury popartej powyższą infografiką.

W pierwszych czterech miesiącach 2013 roku zarejestrowano w Polsce nieco ponad 8000 samochodów marek premium. Walka o podium rozgrywa się tak naprawdę tylko między czterema markami: Mercedesem, Audi, BMW i Volvo.

W kwietniu na prowadzenie wysunął się Mercedes, który dzięki nowemu modelowi CLA zanotował aż 676 rejestracji. Należy jednak pamiętać, że w skumulowanej liczbie rejestracji od początku roku (1877 rejestracji samochodów marki Mercedes) znajduje się 66 egzemplarzy modelu Citan w wersji 5-osobowej. Łatwo obliczyć, że bez Citana Mercedes spadłby z pierwszego miejsca na trzecie.

Na drugim miejscu uplasowało się Audi. Polacy od początku roku zarejestrowali aż 1839 nowych samochodów tej marki. Trzecie miejsce przypadło BMW z wynikiem niewiele gorszym od Audi – 1837 rejestracji. Na czwartym miejscu znalazło się Volvo. Na samochody tej firmy od stycznia zdecydowało się 1775 Polaków.

Liderów poszczególnych segmentów możecie zobaczyć w powyższej infografice. Pierwsza trójka w klasie wyższej i luksusowej prezentuje się podobnie do marek. Pierwsze miejsca dla BMW (seria 5 i seria 7), drugie dla Audi (A6 i A8), a trzecie dla Mercedesa (klasa E i S).

Wśród ciekawszych modeli warto wymienić pojedyncze rejestracje modeli Ferrari FF, Ferrari F12berlinetta i Rolls Royce Ghost.

Którą markę premium Wy byście wybrali?

Źródło: Samar

17 odpowiedzi na “Coraz więcej samochodów klasy premium na polskich drogach”

  1. xd napisał(a):

  2. Premiumowy gość napisał(a):

    A czy audi 80 i bmw e36 tez zaliczamy do klasy premium?

  3. r napisał(a):

    taka ilosc sprzedanych samochodów premium, na 38 milionowy narod? nie rozsmieszajcie ludzi…

    • Boonen napisał(a):

      to są zarejestrowane, sprzedanych to jest może 20% tego, reszta używki zza granicy

  4. xxc napisał(a):

    szczerze to jestem zaskoczony że mercedes jest na pierwszym miejscu … myslałem że audi albo bmw … ale w sumie dużej róznicy nie ma

    • Boonen napisał(a):

      Audi i BMW są słaba w niższych klasach i dlatego w segmencie F sprzedają więcej od Merola, bo Mercedesowi schodzi A,B czy GLK a BMW ma tylko serię 1 która jest średnio udana a Audi ma A1 i A3 które są zdecydowanie za drogie i średnio ładne

  5. Miroslaw Kuszczak napisał(a):

    Volvo niby nie ma wielu fanow a sprzedaz znakomita.Zwlaszcza ze oferte maja bylo nie bylo ubozsza.

    • grz napisał(a):

      volvo jest cudowne. tylko idioci, zacofani ludzie mówią , ze jest rzekomo „chińskie”.

  6. desf napisał(a):

    Ciekaw jestem jak wygląda kwestia zysku polskich oddziałów tych marek. Szczególnie Audi i BMW, które pomimo miażdżącej przewagi tego ostatniego w segmentach D, E, F oraz wciąż dużej w segmencie średnich suvów sprzedało w sumie 2 auta mniej. Wynika że audi te numerki nabija głównie najtańszymi A1, A3 i Q3.

  7. Michal napisał(a):

    W Polsce samochody luksusowe kupuje tylko mafia. Przecietnego kowalskiego nie stac na takie samochody.

  8. maranelo napisał(a):

    Mini z tymi marnymi plastikami jest premium?! To od razu Opel niech będzie premium!

    • desf napisał(a):

      A od kiedy auta klasy premium się wyróżnia tylko po plastikach?

      • maranelo napisał(a):

        Wykończenie wnętrza jest wyróżnikiem aut premium. A w przypadku Mini to wydaje im się, że sprzedadzą przeciętnej jakości auto za grube pieniądze i jest premium.

        • desf napisał(a):

          Oczywiście że nie jest. Produkt premium to produkt który jest zauważalnie droższy i ludzie mimo to go kupują (bo nie sztuką jest sprzedawać np. kię ceed za 150k, sztuką jest dopiero znalezienie kupców na nie).

          No a sposobów na przyciągnięcie klienta jest wiele. Może to być ciekawy design, może to być świetne podwozie, może to ogromna lista niespotykanych w danej klasie, albo w ogóle opcji, mogą to być nowoczesne silniki albo inne rozwiązania techniczne. Mogą to być również i lepsze plastiki we wnętrzu. Opcji jest multum. Głównie dlatego że produkt premium nie jest ściśle definiowanym pojęciem technicznym, ale pojęciem z dziedziny marketingu czy innej sprzedaży.

          • maranelo napisał(a):

            Po prostu (przynajmniej jeśli chodzi o Mini) jest to marketingowy bełkot w stylu pierwsza na świecie kawa do picia z mlekiem.
            Wszystkie marki premium tutaj wymieniona zasługują na to miano mimo, różnego poziomu premium. Mercedes i BMW są premium od zawsze natomiast przerobiony na Audi VW, Nissan na Infiniti i Toyota na Lexusa to chwyt marketingowy.
            Mini- ciekawy design, marna jakość, wysoka cena.

            To jest oczywiście moje zdanie 😀

  9. 666 napisał(a):

    BMW i Audi to są premium ale od serii 5 i A5 w górę, poniżej tych modeli to nie wiele się różnią od konkurencji….

Tagi: luksusowe samochody w Polsce, najpopularniejsze marki premium w polsce, pojazdy premium, polsce, Ranking, samochody klasy premium, samochody premium, samochody premium w Polsce