Co się najczęściej psuło latem?

Kobieta mechanik

W lecie ładna pogoda zachęca do dbania o samochód i jego czystość. To też jednak czas, kiedy dużo podróżujemy, a co za tym idzie – auto jest narażone na awarie. Brytyjska firma Warranty Direct opublikowała raport dotyczący najczęściej psujących się elementów samochodu w miesiącach od czerwca do sierpnia. Jakie są jego wyniki?

Raport został opracowany na podstawie liczby zgłaszanych roszczeń ubezpieczeniowych w okresie wakacyjnym. Wynika z niego, że brytyjscy kierowcy najczęściej borykają się w miesiącach letnich z awariami układu zawieszenia – ponad 25% zgłaszanych roszczeń dotyczyło właśnie tego typu usterek. Na drugim miejscu znajdują się awarie związane z układem chłodzenia silnika, a pierwszą trójkę zamykają poważniejsze awarie silnika. W pierwszej piątce są także usterki układu hamulcowego i kierowniczego.

Brytyjscy eksperci oszacowali, że wartość przeciętnej naprawy podczas lata jest 10% wyższa niż w pozostałych okresach; średni rachunek wystawiany przez warsztat wynosi 7239 funtów. Ponadto w 2010 roku 80% najbardziej kosztownych napraw miała miejsce właśnie w okresie letnim.

Co się najczęściej psuje latem?

Czy zauważyliście podwyższoną awaryjność swojego samochodu w lecie? Jeśli tak, to czy awarii uległa któraś z części wymienionych przez brytyjskich ekspertów?

Źródło: Carscoop

2 odpowiedzi na “Co się najczęściej psuło latem?”

  1. Pawalek napisał(a):

    Ja tam jezdzilem juz drugie lato moim Passkiem B5 w TDIku i nic a nic si enie spsuło – to tyczy pewnie Fiatów…. Pozdraiwam wszystkich Passatowcow 🙂

  2. Pawalek napisał(a):

    Ja tam jezdzilem juz drugie lato moim Passkiem B5 w TDIku i nic a nic si enie spsuło – to tyczy pewnie Fiatów…. Pozdraiwam wszystkich Passatowcow 🙂

Tagi: awarie, awarie samochodu w wakacje, części samochodu najbardziej narażone na awarie w okresie letnim, najczęściej psujące się części samochodu w okresie letnim, wakacje - awarie