Audi nowym światowym liderem sprzedaży w obozie premium!

W obozie marek premium o pozycję lidera od lat walczą właściwie tylko niemieccy producenci: Mercedes, BMW i Audi. Od 9 lat pierwsze miejsce zajmuje BMW, jest jednak szansa na zmiany.

Jak wynika z ostatnich raportów sprzedaży, spośród niemieckiej trójki to właśnie na samochody Audi było w lutym najwięcej chętnych. W zeszłym miesiącu salony marki z Ingolstadt na całym świecie opuściło aż 242 400 aut, o 9% więcej niż w 2013 roku.

BMW depcze Audi po piętach z wynikiem 242 017 samochodów, czyli 8,9% więcej niż w roku ubiegłym. Z kolei Mercedes w lutym sprzedał znacznie mniej, bo 229 630 pojazdów. Ponieważ nie jest to duża różnica, a do końca roku pozostało jeszcze siedem miesięcy, wszystko może się zdarzyć.

Sukcesy w sprzedaży Audi zawdzięcza wprowadzonym w ostatnich 5 latach nowym modelom (np. Q3, A6, A7 czy A3) oraz innowacyjnym technologiom, na które koncern wydał już ponad 22 000 000 euro. Szansa na zdobycie koszulki lidera jest spora, zwłaszcza że w tym roku na rynku zadebiutują kolejne generacje modeli Q7 i A8. Niemcy rozważają też wprowadzenie do produkcji elektrycznego auta sportowego R8 e-tron.

Konkurencja jednak nie śpi; w Genewie BMW zaprezentowało przecież X4, 2 Active Tourer, 4 Gran Coupé, a niebawem na rynku pojawi się X4. Z kolei Mercedes wystawił do walki o klienta S-klasę w wersji coupé, cały czas pracuje też nad nowym autem GT.

Źródło: Carscoops

Jedna odpowiedź do “Audi nowym światowym liderem sprzedaży w obozie premium!”

  1. piotr napisał(a):

    hohohoho

Tagi: Audi, lider sprzedaży, premium, sprzedaż aut