Ambitne plany Volkswagena

Geneva Motor Show 2011

Szef koncernu Volkswagen AG, Ferdinand Piech, udzielił niedawno wywiadu dla magazynu „ADAC Motorwelt”. Zdradził w nim ambitne plany koncernu, które zakładają w najbliższych latach objęcie pozycji lidera na światowym rynku motoryzacyjnym. 

W 2012 roku Volkswagen przegrał walkę o pierwsze miejsce z Toyotą i General Motors. Pozycję lidera koncern chce zdobyć do 2018 roku. W skład grupy VAG wchodzą m.in. takie marki jak Audi, Seat, Škoda czy Lamborghini. Ferdinand Piech zdradził, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat chcieliby pozyskać jeszcze jedną markę.

W ekspansji ma także pomóc stworzenie submarki Volkswagena, pod której szyldem będą produkowane niskobudżetowe samochody. Niemiecki koncern chce wrócić do idei, która zapoczątkowała markę VW, czyli „auta dla ludu”. Szefowie marki, pragnąc nawiązać do jej genezy, postanowili pójść w ślady Renault oraz Nissana, które powołały do życia Dacię oraz Datsuna. Nowa marka ma być oferowana przede wszystkim na rynkach azjatyckim i afrykańskim, a pierwsze samochody trafią do sprzedaży już w 2015 roku w cenach od 6 do 8 tys. euro.

Volkswagen AG to jednak nie tylko samochody osobowe. Koncern jest także właścicielem producentów samochodów ciężarowych (MAN, Scania), lekkich pojazdów dostawczych (Volkswagen Commercial Vehicle) oraz motocykli Ducati.

Czy uważacie, że niemiecki koncern ma szansę na wzbicie się na sam szczyt? Jak myślicie: o jakiej dodatkowej marce do pozyskania wspominał Ferdinand Piech?

2 odpowiedzi na “Ambitne plany Volkswagena”

  1. iParts napisał(a):

    VW ma realne szanse na wygranie z GM i Toyotą, ale łatwe to na pewno nie będzie, rzeczywiście będą musieli poszukać nowych rynków zbytu

  2. Dari1 napisał(a):

    FSO 🙂

Tagi: Ferdinand Piech, koncern samochodowy, lider na rynku motoryzacyjnym, lider sprzedaży, nowa submarka VW, plany Volkswagena, VAG, Volkswagen AG, Volkswagen Commercial Vehicle, VW