Alfa Romeo, Seat Ateca i Volkswagen Tiguan w testach zderzeniowych Euro NCAP

Trzy nowe auta zostały sprawdzone przez organizację Euro NCAP pod kątem bezpieczeństwa. Są to największa nowość Alfy Romeo, model Giulia oraz dwa crossovery z koncernu Volkswagena – Seat Ateca i Volkswagen Tiguan. Jak wypadły?

Zacznijmy od Alfy Romeo Giulia, gdyż ten samochód wciąż pozostaje okryty lekką tajemnicą. Co prawda producent podał sporą liczbę informacji, ale niewiele osób miało okazję nią jeździć. Poza tym, jest to zupełnie nowy model Alfy i całkowicie inny od wcześniejszych. Okazuje się, że Fiat Chrysler Automobiles przyłożył się do konstrukcji samochodu. Giulia uzyskała pięć gwiazdek i ocenę 98% w zakresie ochrony pasażerów. Wysoko oceniono również standard ochrony dzieci notą 81%. Nieźle Giulia zabezpiecza także pieszych – 69% to dobry wynik. Nieco gorzej włoskie auto wypadło w zakresie systemów bezpieczeństwa aktywnego. Tylko 60% to najwyżej przeciętna nota.

Seat Ateca i Volkswagen Tiguan to technicznie samochody niemal identyczne. Mają wspólną płytę podłogową oraz układy napędowe, nawet konfiguracje są podobne. Jednak wyżej oceniono Volkswagena, a największą różnicę da się zauważyć w zakresie systemów bezpieczeństwa. Tiguan jest lepiej wyposażony w tym zakresie i dlatego otrzymał ocenę 68%, natomiast Ateca tylko 60%. Ochrona pasażerów jest na podobnym poziomie (Seat 93%, Volkswagen 96%), a identycznie oceniono zabezpieczenie dzieci przed skutkami wypadku (84%). Lepiej wypadł Volkswagen w temacie bezpieczeństwa pieszych, ale tylko minimalnie. Tiguan zdobył ocenę 72%, natomiast Ateca 71%. Obejrzyjcie jak wyglądały te próby.

 

 

Tagi: alfa romeo giulia euro ncap, seat ateca euro ncap, testy bezpieczeństwa, testy zderzeniowe, volkswagen tiguan euro ncap