Alfa Romeo Giulia – premiera najbardziej oczekiwanego auta koncernu Fiat Chrysler Automobiles

Premiera tego wyjątkowego samochodu miała miejsce w muzeum Alfy Romeo w Aresie, niedaleko Mediolanu. Pokazano tam najnowszy model Alfy Giulia Quadrifoglio. To wyjątkowy samochód.

Quadrifoglio to najszybsza odmiana tego modelu, a na prezentację wersji standardowych musimy jeszcze chwilę zaczekać. Auto jest pełne włoskiego stylu i emocji. To najważniejsza premiera marki od czasów Alfy 156.

Linia nadwozia nawiązuje stylistycznie zarówno do innych, współczesnych modeli włoskiego producenta, jak i do wspomnianego 156 oraz jego następcy 159. Cechą charakterystyczna Giulii są krótkie zwisy oraz krótki tył. Agresywne, wąskie spojrzenie i obłe kształty to wszystko czego trzeba miłośnikowi włoskiej motoryzacji. Nadwozie ma świetne proporcje, a w wersji Quadrifoglio całość uzupełnia niewielki spojler, poszerzone progi, dodatkowe otwory wentylacyjne na karoserii i cztery końcówki układu wydechowego.

Deska rozdzielcza nie odstaje od nadwozia. Cały kokpit ukierunkowano na kierowcę. Tradycyjnie dla nowoczesnych samochodów centralnym elementem deski rozdzielczej jest duży ekran systemu multimedialnego. Nastawy zawieszenia i układu napędowego można zmieniać selektorem DNA, który ustawia auto w trybach: Dynamic, Natural, Advanced Efficient i Racing. Zauważcie, że nie ma tu żadnych oklepanych nazw typu sport, auto czy comfort.

Jednak to, co najciekawsze znajdziemy pod maską. Jednostkę napędową przygotowało Ferrari wspólnie z… Maserati. Jeżeli za osiągi odpowiada pierwsza, a za brzmienie druga firma, to mamy prawdziwy majstersztyk. Jest to motor V6 biturbo o mocy 510 KM, który ma rozpędzać tego sedana w 3,9 s do 100 km/h! O odpowiednie właściwości jezdne zadba sportowe zawieszenie, aktywny mechanizm różnicowy oraz napęd na tylną oś lub na cztery koła, w zależności od wyboru klienta. Hamulce są oczywiście karbonowo-ceramiczne, a dostawcą została włoska firma Brembo. Samochód waży 1525 kg. Taki wynik osiągnięto dzięki zastosowaniu włókna węglowego w konstrukcji maski i dachu. Zawieszenie jest aluminiowe. Nawet wał napędowy wykonano z karbonu.

Dla miłośników turbodiesli również przygotowano niespodziankę. Jest to nowa jednostka V6 o mocy 340 KM. Co prawda nie będzie zapewniała takich osiągów jak benzynowe V6 od Ferrari, ale może śmiało stanąć w szranki z 3-litrowymi dieslami Audi czy BMW. Zresztą konkurencja w tym segmencie już może się bać. Tak jak to było w czasach Alfy 156.

Tagi: alfa romeo giulia, debiut, Giulia Quadrifoglio, informacje, premiera, premiera nowej Alfy Romeo, prezentacja, Quadrifoglio