Abonament za radioodbiorniki w samochodach demonstracyjnych


Poczta Polska żąda od dilerów zapłaty abonamentu za radioodbiorniki w samochodach demonstracyjnych.

Poczta Polska wysłała zawiadomienie o konieczności zapłaty do polskich dilerów samochodowych, którzy dysponują samochodami demonstracyjnymi wyposażonymi w radio samochodowe. Związek Dealerów Samochodowych uważa, że Poczta Polska nie może żądać opłat, ponieważ radio stanowi część samochodu, który według przepisów podatkowych nie jest środkiem trwałym dilera i zachowuje status towaru handlowego.

Ponadto od strony prawnej radioodbiornik w aucie dilera nie różni się niczym od radioodbiornika stojącego na półce sklepowej w opakowaniu, które można otworzyć i sprawdzić, czy sprzęt działa. Różnica polega na tym, że w branży motoryzacyjnej to samochód jest opakowaniem dla tego radioodbiornika.

Po raz kolejny okazuje się, że od strony prawnej abonament RTV jest po prostu stosem niezrozumiałych dla nikogo przepisów, interpretowanych tak, jak się podoba Poczcie Polskiej.

 

Jedna odpowiedź do “Abonament za radioodbiorniki w samochodach demonstracyjnych”

  1. Reiiy napisał(a):

    To cuuudowny przykład na bajzel w naszych przepisach!

Tagi: abonament, abonament rtv w samochodach, poczta polska, za radio samochodowe, za samochody demonstracyjne