10 największych niewypałów motoryzacyjnych

Niewypały motoryzacyjne

Niewypały motoryzacyjne

Producenci aut chętnie chwalą się sukcesami i mocno promują swoje nowe produkty, podkreślając ich nieszablonowość. Rynek motoryzacyjny to jednak nie tylko spektakularne sukcesy, ale także równie spektakularne porażki. Zobaczcie dziesięć samochodowych niewypałów, o których producenci chcieliby zapomnieć.

Renaul Avantime

Renault Avantime

Na pierwszy ogień idzie Renault Avantime. Połączenie 4-osobowego coupé z autem typu MPV może i wyglądało niepowtarzalnie, ale ewidentnie nie trafiało w gusta klientów.

Renault Vel Satis

Renault VelSatis

Spod skrzydeł Renault wyszedł również model VelSatis. Próba podbicia klasy premium przez tę francuską markę skończyła się fiaskiem.

VW Phaeton

VW Phaeton

Również Volkswagen nie zdołał zdobyć segmentu premium modelem Phaeton. Pomimo że auto było naprawdę udaną konstrukcją, to jednak znaczek VW na przednim grillu chyba nikomu nie kojarzył się z prestiżem.

Fiat Croma

Fiat Croma

Podobny problem napotkał Fiat, wypuszczając na rynek nową wersję modelu Croma. Właściciele tego samochodu chwalili go i nadal chwalą, jednak to, że nowe egzemplarze kosztują około 100 tys. zł, okazało się dla niektórych barierą nie do przeskoczenia.

Fiat Multipla

Fiat Multipla

Z zupełnie innym problemem borykał się model Multipla. Pytanie tylko, czy na braku rynkowego sukcesu zaważyła mocno dyskusyjna uroda samego auta.

Pontiac Aztec

Pontiac Aztec

Pontiac Aztec porażał nie tylko wręcz karykaturalnym designem, ale także marną jakością wykonania.

Audi A2

Audi A2

O marnej jakości wykonania nie mogło być mowy w przypadku Audi A2, jednak to auto pojawiło się na rynku… zbyt wcześnie. Wówczas klienci nie do końca byli przekonani do małego miejskiego samochodu klasy premium.

Suzuki X90

Suzuki X90

Autem, które również nie grzeszyło rozmiarami, było Suzuki X90. Jaki był największy problem tego samochodu? Napęd 4×4, dwuosobowe, pseudoterenowe nadwozie i kontrowersyjny wygląd – ta kombinacja nie jest ciekawa.

Subaru B9 Tribeca

Subaru B9 Tribeca

Na koniec dwie propozycje spod znaku Plejad. Subaru B9 Tribeca miało tak paskudny przód, że niespełna dwa lata po wprowadzeniu go do sprzedaży doczekało się gruntownego liftingu. Paliwożerny silnik typu boxer także nie przyciągnął tłumów do salonów.

Subaru Baja

Subaru Baja

Subaru Baja? Chyba tylko wielbiciele „Słonecznego patrolu” mogli zdecydować się na to auto. Ta pseudociężarówka niegrzesząca urodą okazała się bardzo niepraktyczna.

Jakie jeszcze auta powinny trafić do tego zestawienia? A może któryś z opisanych samochodów nie zasługuje na niechlubny tytuł motoryzacyjnej pomyłki?

10 odpowiedzi na “10 największych niewypałów motoryzacyjnych”

  1. Autsajder 93 napisał(a):

    Renault Avantime :)) Pierwszy zbyt inny i nowoczesny ale już jest młodym klasykiem, niedługo Renia powinna zyskiwać na cenie [w końcu auto tylko dla konesera zwłaszcza v6]. Szkoda tylko że napęd na przód zamiast 4×4 ;]

    • adrian napisał(a):

      O Avantimie dowiedziałem się stosunkowo nie dawno (jakieś 2 lata temu) i chociaż być może sprzedaż jest mała to przecież to kultowy samochód i do tego bardzo ładny. Phateon również nie powinien się tutaj znaleźć. Luksusowy rzadko spotykany pojazd zaprojektowany ze szczególną dbałością i „pierdoły” 🙂

      • Pawel Kaczor napisał(a):

        Tutaj nie chodzi o to czy dane auto miało jakąs wade konstrukcyjną, nie było udane itp tylko o to, że nie przyjęło się na rynku a zarówno Avantime jak i Phaeton nie były hitem sprzedaży

        • adrian napisał(a):

          Jak dla mnie to plus i to duży, bo mam nadzieję, że kiedyś będę miał phaetona:)

  2. Autsajder 93 napisał(a):

    Renault Avantime :)) Pierwszy zbyt inny i nowoczesny ale już jest młodym klasykiem, niedługo Renia powinna zyskiwać na cenie [w końcu auto tylko dla konesera zwłaszcza v6]. Szkoda tylko że napęd na przód zamiast 4×4 ;]

    • adrian napisał(a):

      O Avantimie dowiedziałem się stosunkowo nie dawno (jakieś 2 lata temu) i chociaż być może sprzedaż jest mała to przecież to kultowy samochód i do tego bardzo ładny. Phateon również nie powinien się tutaj znaleźć. Luksusowy rzadko spotykany pojazd zaprojektowany ze szczególną dbałością i „pierdoły” 🙂

      • Pawel Kaczor napisał(a):

        Tutaj nie chodzi o to czy dane auto miało jakąs wade konstrukcyjną, nie było udane itp tylko o to, że nie przyjęło się na rynku a zarówno Avantime jak i Phaeton nie były hitem sprzedaży

        • adrian napisał(a):

          Jak dla mnie to plus i to duży, bo mam nadzieję, że kiedyś będę miał phaetona:)

  3. Anonim napisał(a):

    Multipla zawsze wzbudzała wielkie emocje od chwili powstania do dnia dzisiejszego. Jej wygląd nie każdemu musi się podobać ale funkcjonalności nie można jej odmówić. Ostatnio gdzieś w necie widziałem zdjęcie Multiply w czarnym macie i muszę przyznać, że to auto wyglądało naprawdę super.

  4. Anonim napisał(a):

    Multipla zawsze wzbudzała wielkie emocje od chwili powstania do dnia dzisiejszego. Jej wygląd nie każdemu musi się podobać ale funkcjonalności nie można jej odmówić. Ostatnio gdzieś w necie widziałem zdjęcie Multiply w czarnym macie i muszę przyznać, że to auto wyglądało naprawdę super.

Tagi: Audi A2, Fiat Croma, Fiat Multipla, Pontiac Aztec, Renault Avantime, Renault Vel Satis, Subaru B9 Tribeca, Subaru Baja, Suzuki X90, VW Phaeton