10 Best Corporate Brands in Europe 2016

Coroczny ranking najlepiej postrzeganych marek w Europie przygotowany przez Best Brands potwierdza wysoki udział firm motoryzacyjnych. Aż dwie znalazły się na samym szczycie, a w topowej dziesiątce mamy cztery.

Okazało się, że najlepiej postrzeganą marką w Europie, a konkretnie w wybranych krajach, takich jak Wielka Brytania, Francja, Włochy, Hiszpania i Niemicy jest marka Porsche produkująca samochody sportowe i SUV-y. Drugie miejsce zajęła marka BMW, czyli producent wysokiej klasy samochodów typu premium oraz motocykli. Z marek stricte motoryzacyjnych w TOP10 znalazły się jeszcze Audi produkujące samochody premium oraz Michelin produkujący ogumienie. Warto dodać, że trzeci w rankingu Bosch jest m. in. dostawcą wielu gotowych podzespołów do samochodów, ale również elektronarzędzi i sprzętu AGD, więc nie jest to typowa marka motoryzacyjna.

Metodologia badania jest dość prosta i chyba nie do końca oddaje gusta Europejczyków, ponieważ z każdego wyżej wymienionego państwa dopuszczono do internetowego badania jedynie po 1000 osób. Na podstawie ich głosów określono, które marki są oceniane najlepiej. Wcześniej dokonano wstępnej selekcji marek. Na końcową ocenę składały się dwie kwestie: emocjonalna i racjonalna. Pierwsza została rozdzielona na sympatię, rozpoznawalność i unikalność. Drugą podzielono na reputację marki, stopień jej międzynarodowości oraz wyniki produkcyjne. Warto zauważyć, że marka Audi zajęła dość wysoką pozycję, a samo badanie wśród respondentów przeprowadzono w październiku 2015 roku, czyli już po aferze spalinowej, związanej z manipulacją oprogramowania silników TDI.

Tagi: 10 Best Corporate Brands in Europe, najlepiej postrzegane marki w europie, najwyżej cenione marki w europie