Pięć najważniejszych premier podczas salonu samochodowego w Paryżu

Podczas paryskiego salonu samochodowego pokazano wiele nowych modeli produkcyjnych oraz sporą liczbę konceptów. Większość z nich miała jednak swoje premiery na kilka, nawet kilkanaście dni przed prezentacją w stolicy Francji. My wybraliśmy pięć najważniejszych premier, które miały miejsce podczas samych tych targów.

Nie są to samochody, które wzbudzały największą sensację, ale z pewnością odegrają dużo rolę na rynku. Najszybszy z nich to Honda Civic Type-R dziesiątej generacji, bazujący na produkcyjnym sedanie. Na chwilę obecną jest to forma konceptu, ale wybraliśmy ją dlatego, że niemal w 100 procentach odpowiada seryjnej wersji, która zadebiutuje w przyszłym roku.

Auto wygląda bardzo okazale, wyposażono je w mocny pakiet aerodynamiczny i stylistyczny. Tradycyjnie za napęd odpowiada przednia oś, która ma sporo pracy do wykonania. Nowy motor z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny generuje 310 KM mocy, co pozwala rozpędzić Civica w 5,7 s do 100 km/h. Prędkość maksymalna to aż 270 km/h. Samochód najpierw zadebiutuje za Oceanem.

Kolejnym, technicznie zaawansowanym modelem, ważnym dla rynku SUV jest naszym zdaniem piąta generacja Land Rovera Discovery. Auto, które zawsze było uznawane za terenówkę teraz jest niesamowitym kompromisem pomiędzy prawdziwym pojazdem do pokonywania bezdroży a rekreacyjnym SUV-em. Wystarczy wspomnieć, że głębokość brodzenia wynosi 90 cm!

W nowym Discovery o właściwości terenowe dba nie tylko skomplikowany napęd na cztery koła, ale również pneumatyczne zawieszenie. Poprawia ono również komfort jazdy, a także stabilizuje samochód podczas szybkiego pokonywania zakrętów czy nagłych zmian kierunku. Ten model klasycznie już ma być wzorowym holownikiem przyczep.

Zawieszenie pneumatyczne nie jest żadną nowością w Land Roverze Discovery, ale w Audi Q5 już tak. W Paryżu zadebiutowała druga generacja tego modelu, poprawiona z zewnątrz i po dużej rewolucji w kabinie. Teraz jest jeszcze więcej przestrzeni, jeszcze więcej komfortu i klasy, a jeździ się jeszcze wydajniej.

O ten ostatni aspekt zadbają poprawione silniki, nowa skrzynia automatyczna dla najmocniejszego z nich oraz napęd quattro ultra dla mniejszych jednostek. Ponadto, samochód jest bardziej opływowy i lżejszy średnio o 90 kg.

W segmencie małych modeli mamy dwie ogromne rewolucje. Po pierwsze Opel powraca na Stary Kontynent z modelem Ampera, ale w innej formie. Teraz w pełni elektrycznym minivanem o zasięgu nawet do 500 km i nazwie Ampera-e. Ma być to pierwszy przystępny cenowo samochód elektryczny na rynku europejskim. Co z tego wyjdzie, to się okaże. Ceny poznamy pewnie na początku przyszłego roku.

Z pewnością sukces rynkowy odniesie zupełnie nowy model o doskonale znanej nam nazwie. Maleńki Nissan Micra przeszedł ewolucję do segmentu B i teraz może być jednym z najprzestronniejszych aut w swojej klasie. Co więcej, zupełnie zrywa z poprzednikami pod względem stylistyki, która bazuje na koncepcyjnym Nissanie SWAY. Japoński producent nie podał zbyt wiele szczegółów technicznych, ale wiemy, że w na rynku pojawi się w marcu przyszłego roku.

GD Star Rating
loading...

Tagi: Audi Q5, Honda Civic Type R, land rover discovery V, najważniejsze premiery, nissan micra, opel ampera-e, premiery, salon samochodowy w paryżu 2016
Najważniejsze premiery targów samochodowych w Genewie – samochody popularne
Najważniejsze premiery targów samochodowych w Genewie – samochody popularne

Zamknij