Jak trują producenci samochodów?

Rok po wybuchu volkswagenowskiej afery Dieselgate instytucja o nazwie Transport & Environment (T&E) ujawniła wyniki niezależnych badań, przeprowadzonych w różnych krajach, z których wynika, że pośród samochodów spełniających normę Euro 6 najmniej truje… Volkswagen.

Jak się okazuje, norma Euro 6 to wciąż fikcja, bo w warunkach rzeczywistych najmniej toksyczny Volkswagen, a także Seat i Škoda oraz Audi przekraczają normy dwu- trzykrotnie. Chciałoby się rzec tylko trzykrotnie, bo silniki stosowane przez Fiata i Suzuki przekraczają dopuszczalne normy emisji tlenków azotu aż 14- i 15-krotnie. Niewiele lepiej wypada Opel, którego diesle CDTi emitują 10 razy za dużo NOx. Gdzieś pomiędzy Volkswagenami a Fiatami i Suzuki plasują się inni producenci, co widać na załączonej grafice.

Przedstawiono także wyniki badań na temat liczby samochodów na drogach, które powinny spełniać normę Euro 5 lub Euro 6, a tego nie robią. Szacuje się, że w normie mieszczą się spaliny co trzeciego diesla, a po Europie jeździ 29 mln tzw. brudnych aut.

Najwięcej we Francji, bo aż 5,5 mln i w Niemczech – 5,3 mln. Niewiele lepiej wypada Wielka Brytania (4,3 mln) czy Włochy (3,1 mln). Powyżej miliona mamy również w Hiszpanii i Belgii. W Polsce takich aut jest 430 tys.

 

GD Star Rating
loading...

Tagi: emisja spalin, emisja tlenków azotu, euro 5, euro 6, europa, normy, Producenci, spaliny, tlenki azotu
Rząd proponuje nowy sposób naliczania akcyzy na samochody
Rząd proponuje nowy sposób naliczania akcyzy na samochody

Zamknij